,,Wiosna, wiosna, wiosna – ach to Ty”

Drodzy Rodzice i Opiekunowie oraz kochane dzieci, zapraszam Was serdecznie do obejrzenia programów edukacyjnych z serii ,,Wędrówki skrzata borówki” przedstawiających świat przyrody i ekologii:

,,Ogród”

,,Łąka”

Myślę, że po obejrzeniu programów bez problemu znajdziecie różnicę pomiędzy ogrodem, a łąką.

Zachęcam Was też do wykonania pracy plastycznej o tematyce ,,Wiosenna łąka” – technika dowolna z wykorzystaniem dowolnych materiałów oraz własnej inwencji twórczej.

Ciekawe pomysły plastyczne znajdziecie także w następujących filmikach:

 Wybór należy do Was – pracę można rozłożyć sobie w czasie (wspólne spędzenie miłego czasu z Rodzicami). Bawcie się wspólnie zajęciami plastycznymi.

Pozdrawiam wiosennie

Drodzy wychowankowie,na dzisiejszych zajęciach dowiecie się dlaczego przed każdym wysiłkiem fizycznym powinniśmy wykonać rozgrzewkę.

Rozgrzewka jest obowiązkowym elementem każdego treningu i polega na wykonaniu serii prostych ćwiczeń fizycznych o narastającej intensywności.

Dlaczego rozgrzewka jest tak ważna?

  • Przygotowuje organizm do większego wysiłku
  • Skraca czas reakcji  i poprawia koncentrację
  • Przyspiesza przemianę materii
  • Pozwala osiągnąć lepsze efekty treningowe
  • Zmniejsza ryzyko kontuzji

Najważniejsze zasady dobrej rozgrzewki

  1. Pamiętaj, że ćwiczenia powinny być dobrane do rodzaju aktywności.
  2. Rozgrzewka powinna trwać ok. 15 minut (nie krócej niż 10 minut i nie dłużej niż 25 minut).
  3. Rozgrzewamy się kilkuetapowo: dokonujemy wstępnego rozruszania mięśni (np. trucht), należyte rozgrzanie stawów, poprzez krążenia, skłony, wymachy, rozciąganie i na koniec podskoki.

Przykładowe rozgrzewki, z którymi możesz się zapoznać i spróbować je wykonać   --1-- --2-- --3--

Powodzenia

Witam najmłodszych tancerzy Studia Tańca Ulicznego.
Przygotowałam dla Was porcję ruchów i kroków tanecznych oraz zabawę (Rozrabiaki 2).
Do zabawy będą potrzebne dwa paski materiału lub linki.
Mam prośbę do rodziców o kilka słów informacji o tym, jak dziecko sobie radzi z zadaniami, krokami, które proponuję.
Może być króciutki filmik z zabawy tańcem. Czy choreografia, którą zaproponowałam została przyswojona częściowo lub w całości.
Czekam na odzew od Was na e-maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub za pośrednictwem facebooka - strony STU.

Zadanie 7 ROZRABIAKI 2

Zadanie 7 ROZRABIAKI 1

 

Grupy teatralne

Starsze pokolenie wychowało się na Muppetach Jima Hensona, trochę młodsze na Ulicy Sezamkowej,

ale najmłodszemu pokoleniu też nie są obce postaci kultowych pluszowych bohaterów tj. Kermita, Miss Piggy czy Misia Fozzie i Gonza.

Ale dlaczego Muppety?

Otóż nazwa Muppet wzięła się z połączenia angielskich słów marionette (pl. marionetka) i puppet (pl. lalka teatralna).

Już się pewnie domyślacie, że kolejna propozycja teatralna będzie dotyczyła właśnie teatru lalek.

A to bardzo ciekawy i obszerny temat chociażby ze względu na mnogość technik i różnorodność lalek, które go tworzą.

W maju zatem przyjrzymy się bliżej poszczególnym rodzajom lalek, wykonamy i nauczymy się animować czyli ożywiać przedmioty

oraz najprostsze modele lalek: pacynkę czy kukłę, ale przede wszystkim zobaczymy jak robią to profesjonaliści czyli aktorzy lalkarze.

Naszą podróż zaczniemy od obejrzenia kilku etiud teatralnych, w których aktorzy animują nie tylko lalki,

ale tez różnego rodzaju przedmioty oraz tworzą bohaterów scenicznych z różnych części własnego ciała.

Zaczniemy od smutnej, ale bardzo pięknej historii pt.: „When all was green” tu w wykonaniu The Key Theatre.

Tu etiuda zaliczeniowa pt: „Paramedics” w wykonaniu studentów wydziału Lalkarskiego w Białymstoku,

a tu „coś z prawie niczego” w etiudzie „Sense of beauty” w wykonaniu Figura Theatre.

Poniżej natomiast kilka propozycji jednego z najbardziej znanych teatrów świata Teatr Hugo I Inez, który łączy elementy pantomimy i tańca animując zarówno lalki np. w etiudzie „Bebe Azul” tu, jak i przedmioty np. but tu, czy fantastycznie wykorzystując potencjał ciała aktora tj: dłonie tu  i tu oraz kombinację części ciała z lalkami i przedmiotami jak w tej opowieści o konstruktorze skrzydeł tu i w tej o tratwie i skarbie tu, stopy i dłonie tu, głowę i ręce tu, brzuch i kończyny tu czy też kolano, stopy i dłonie tu i tu tworząc zarazem poetyckie, jak i pełne humoru historie, jak chociażby ta tu.

Grupa śpiewacza

W tym tygodniu przyjrzymy, a właściwie przysłuchamy się bardziej dość znanej pieśni „Oj tam na hori” tu wykonaniu ukraińskiej grupy Drevo (od 8:30 min) opowiadającej w metaforyczny sposób o miłości, którą brutalnie przerywa śmierć narzeczonego oraz o niepogodzeniu się ze stratą ukochanej osoby.

TUTAJ:   --1--  --2--  --3--  --4--  --5-- --6-- kilka wersji różnych wykonań tej samej pieśni: w mniejszym i większym składzie, w aranżacji popowej czy w wykonaniu bardzo młodych lub bardzo zaawansowanych wiekiem śpiewaczek.

Drogie dzieci ! Drodzy opiekunowie.

Dziś wracamy do piosenek nad którymi pracowaliśmy na zajęciach,

pierwsza to, MYJ ZĘBY

druga to, BĄKI Z ŁĄKI

W obu piosenkach przypominamy sobie refren i próbujemy zapamiętać zwrotki. Będzie nam miło jeśli nagracie Wasze wykonania i wyślecie na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Muzycznie pozdrawiamy – Pani Janinka , Pan Robert

OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ NR 4 W ZABRZU „Centrum Edukacji Twórczej” (OPP4 „CET”) powołane w wrześniu 1968 r. w Zaborzu, od 1998 r. działa na Porembie, jest samorządową placówką wychowania pozaszkolnego.