Drogie Elfy,

dzisiaj macie również relaksację, więc spotykamy się w małych grupach.

Nie  przesyłam zatem zbyt dużo materiału.

Polecam do obejrzenia bajkę, która jest jedną z najpopularniejszych polskich książek dla dzieci,

składającą się z osiemnastu opowieści o malutkim jak igiełka skrzacie, który nie je, nie pije, tylko śmiechem żyje.

Sami się przekonacie. Kiedy się spotkamy, opowiecie mi czy również Wam się spodobała.

 

"Cudaczek -Wyśmiewaczek” cz 1

https://www.youtube.com/watch?v=Xe3B8tGjKXE

 

"Cudaczek -Wyśmiewaczek” cz.2

https://www.youtube.com/watch?v=oluP6vCQYx0

 

"Cudaczek- Wyśmiewaczek’’ cz.3

https://www.youtube.com/watch?v=Y0NpU81ru4U

 

 

Dobrego oglądania,

Pozdrawiam,

pani Renata

Drodzy Uczniowie! Wczoraj był pierwszy dzień kalendarzowej wiosny, niestety pogoda marcowa bywa bardzo różna - pewnie widzieliście padający śnieg za oknem :(

Szukamy oznak wiosny - na drzewach pojawiły się pąki i bazie, można też znaleźć na grządkach przebiśniegi i krokusy, a w trawie stokrotki :)

Czekamy na powrót ptaków z ciepłych krajów - jaskółek, bocianów i innych.

Dzisiejsze zadanie będzie polegało na odkodowaniu obrazków zgodnie z instrukcją. ZNAJDZIECIE JE TUTAJ.

Mam nadzieję, że poradzicie sobie z tym zadaniem.

Podczas pracy możecie posłuchać "Wiosny" A.Vivaldiego.
https://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI

Zachęcam Was do wysłuchania wiersza Jana Brzechwy:
https://www.youtube.com/watch?v=IK7I3VNDCBk

Na zakończenie zachęcam do wysłuchania bajki relaksacyjnej o niedźwiadku:
https://www.youtube.com/watch?v=P8128iS8o0g

Pozdrawiam Was serdecznie
Pani Agnieszka

Źródło zadania:
http://wytenteguj.pl/en/coded-images-of-birds-migrating-in-spring/

Kochani,

Dzisiaj zapraszam Was na zajęcia plastyczne.

Potrzebne będą: biała kartka, niebieska farbka, pędzel, kubek z wodą,

folia bąbelkowa wielkości kartki, papier kolorowy, klej, ołówek, czarny pisak, nożyczki.

Stworzycie z wymienionych materiałów ,,rybki w wodzie’’

Instrukcja wykonania pracy:

  • Na podkładce układamy folię bąbelkową (bąbelkami do góry) i całą malujemy niebieską farbką.
  • Szybko, zanim farbka wyschnie, kładziemy na folii białą kartkę i dokładnie, we wszystkich miejscach delikatnie dociskamy.
  • Delikatnie zdejmujemy kartkę z folii, zostawiamy do wyschnięcia farby
  • Wybieramy kartki w dwóch dowolnych kolorach, na nich będziemy rysować rybki,      jedną większą, drugą mniejszą. Jako szablony mogą posłużyć szklanki lub małe talerzyki. Najpierw rysujemy koło, które będzie naszą rybką, następnie z mniejszego szablonu rysujemy księżyc wewnątrz koła – to będzie głowa.
  • Teraz trzeba dorysować ogon, płetwy, oczy i buzię.
  • Na kartce w innym kolorze rysujemy drugą rybkę, w ten sam sposób, ale innej wielkości
  • Obie rybki należy obrysować czarnym pisakiem.
  • Wycinamy nasze rybki. Następnie szykujemy kolorowe kółeczka – na papierze kolorowym rysujemy dużo kółeczek
  • Zaczynamy wyklejanie rybek. Kółeczka zginamy na pół i przyklejamy zaczynając od strony głowy. Najpierw przyklejamy mniejsze kółeczka. Następny rząd wklejamy tak aby kółeczka
  • W środkowej części przyklejamy większe kółeczka, na koniec znowu mniejsze.
  • Wyklejamy obie rybki. Gdy już skończymy wyklejanie, obracamy rybki i smarujemy je klejem. Przyklejamy na wcześniej przygotowane ‘’bąbelkowe” tło.

Dobrej  zabawy. Jesteście bardzo kreatywni, na pewno sobie poradzicie.

Pozdrawiam pani Renata

 

 Źródło:  https://pl.pinterest.com/pin/3166662227193060/?d=t&mt=signup

Drodzy Uczniowie,

na ten tydzień zapraszam do dwóch aktywności.

Pierwsza z nich dotyczy historii Anglii, a dokładnie Nessie, potwora rzekomo zamieszkującego szkockie jezioro Loch Ness.

Obejrzyjcie proszę filmik ze strony British Council Kids i wykonajcie ćwiczenia.

Filimik jest tutaj - > nessie

Przy okazji możecie powtórzyć nieregularne czasowniki angielskie.

 

 

Jako drugie zadanie proszę o krótką wypowiedź pisemną z arkuszy egzaminacyjnych (egzamin próbny z 2018 r.)

Zadanie 14. (0–10)

Od niedawna uczęszczasz na kurs języka hiszpańskiego.

W e-mailu do koleżanki z Anglii:

  • poinformuj, co robicie podczas zajęć językowych
  • opisz swojego nauczyciela na tym kursie
  • napisz, jak zamierzasz wykorzystać znajomość języka hiszpańskiego w przyszłości.

Napisz swoją wypowiedź w języku angielskim. Podpisz się jako XYZ.

Rozwiń swoją wypowiedź w każdym z trzech podpunktów,

tak aby osoba nieznająca polecenia w języku polskim uzyskała wszystkie wskazane w nim informacje.

Pamiętaj, że długość wypowiedzi powinna wynosić od 50 do 120 słów

(nie licząc wyrazów podanych na początku wypowiedzi).

Oceniane są: umiejętność pełnego przekazania informacji, spójność, bogactwo językowe oraz poprawność językowa.

Swoje wypracowania proszę prześlijcie na mojego maila służbowego: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (najlepiej w pliku tekstowym Word).

Za pracę można zdobyć 20 plusów.

egzamin próbny

 

 

Pozdrawiam,

Sylwia

Moi drodzy,

dziś środa, więc spotykalibyśmy się na I części zajęć – odrabianiu zadań.

Zamiast nich przygotowałam  dla Was zagadki i krzyżówki, które tak lubicie rozwiązywać.

Myślę, że znajdziecie chwilkę w ciągu dnia aby do nich zaglądnąć i się z nimi zmierzyć.

 

Zagadki:

Co to za kwiatek,
ze szklanych rabatek,
w którym obok „pana”,
„lipa” jest schowana?

W której nazwie kwiatów
mieszczą się sanki
a te kwiaty kwitną w marcowe ranki?

Liliowy górski kieliszek,
ni mrozu, ni śniegu się nie lęka,
lecz zniszczyć może go tylko
bezmyślna człowieka ręka.

Różnobarwne kwiaty
na rabatce rosną,
tulą się do siebie
dasz je pani wiosną.

Co to z ziemi kiełkuje,
główkę pokazuje,
a na główce płatki,
to zapewne są … .

 

Mam dla was także krzyżówkę i  jeszcze jedną porcję zagadek, zajżyjcie do nich :)

Proszę Was również o  to, abyście spróbowali  stworzyć krótką historyjkę obrazkową 

(4-5 obrazków). Powinna ona posiadać również fabułę (treść pisaną). Tematyka jest dowolna.

Pamiętajcie, żeby ilustracje były kolorowe.  Podpisy mogą być umieszczone pod obrazkiem lub też obok niego.

Pozdrawiam,

Renata Dutka

 

 

Źródło: http://www.cauchy.pl/sp_i_iii/krzyzowki-slowne-dla-dzieci-do-druku/wiosenna-krzyzowk

http://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/c56ce8da166bec22ce63a4d97cb32fc8

http://zagadkidladzieci.net/zagadki/Zagadki+dla+dzieci+o+wio%C5%9Bnie

OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ NR 4 W ZABRZU „Centrum Edukacji Twórczej” (OPP4 „CET”) powołane w wrześniu 1968 r. w Zaborzu, od 1998 r. działa na Porembie, jest samorządową placówką wychowania pozaszkolnego.