Cała sztuka nauczania jest po prostu sztuką budzenia naturalnej ciekawości młodych umysłów w celu późniejszego jej zaspakajania.
Anatol France
ZESTAW STANDARDÓW ROZWOJU I OSIĄGNIĘĆ UCZNIA
Uczestnik zajęć:
- Rozwija swoje umiejętności naukowe i poszerza wiedzę:
- jest odpowiedzialny za swoją naukę,
- samodzielnie poszerza wiedzę, korzysta z różnych źródeł informacji,
- porządkuje swoją wiedzę
- stara się dokładnie wykonywać polecenia,
- doskonali umiejętności organizacyjne, pracę metodą projektu i pracę w grupie,
- dokonuje analizy sytuacji i potrafi wyciągnąć wnioski.
- Rozwija swoje zainteresowania, dba o rozwój ciała i ducha:
- potrafi świadomie pracować nad rozwojem swoich zainteresowań,
- aktywnie i systematycznie uczestniczy w zajęciach,
- zna zasady bezpieczeństwa,
- samodzielnie poszukuje rozwiązań sytuacji trudnych i problemowych,
- proponuje i samodzielnie realizuje działania (humanistyczne, matematyczne, plastyczne, teatralne, sportowe).
- Kulturalnie wyraża swoje zainteresowania oraz oczekiwania wobec placówki i innych uczestników:
- jest koleżeński i życzliwy,
- unika agresji,
- respektuje normy społeczne,
- swobodnie i kulturalnie porozumiewa się,
- aktywnie uczestniczy w określaniu zasad obowiązujących w grupie,
- zna i stosuje zasady kulturalnego zachowania się wobec innych,
- zna i wyraża w grupie swoje potrzeby,
- rozumie potrzebę określania celów i planowania sposobów ich realizacji – posiada umiejętność organizacji.
- nie używa wulgaryzmów w kontaktach z rówieśnikami,
- dzieli się własnymi doznaniami i potrzebami z instruktorem,
- szanuje poglądy innych – jest tolerancyjny.
- Czynnie uczestniczy w życiu kulturalnym:
- współorganizuje konkursy, wystawy, zawody,
- uczestniczy i współorganizuje imprezy środowiskowe,
- bierze udział w projektach,
- świadomie korzysta z dóbr kultury
- Cieszy się z własnych osiągnięć – wie, co osiągnął, zna swoją wartość:
- umiejętnie wskazuje swoje szczegółowe zainteresowania,
- wyraża radość z tego, co udało mu się zrobić,
- dyskutuje, uzasadnia swoje racje, rozumie racje innych,
- umiejętnie przyjmuje krytykę.
- Ma świadomość własnych możliwości i uzdolnień:
- jest świadomy swoich mocnych i słabych stron,
- jest pozytywnym przykładem w swoim środowisku,
- jest obiektywny w ocenie własnej.
- Potrafi zaprezentować swoje osiągnięcia i umiejętności:
- bierze udział w koncertach i wystawach,
- uczestniczy w konkursach (plastycznych, teatralnych, muzycznych, tanecznych), zawodach sportowych, przeglądach filmowych,
- prezentuje się przed publicznością,
- prezentuje własny region i jego walory,
- potrafi być rzecznikiem misji, idei placówki, projektów itp.
- Posiada nawyki zdrowego trybu życia:
- zna zasady higienicznego trybu życia,
- prawidłowo siedzi przed monitorem komputera,
- potrafi aktywnie wypoczywać,
- zna znaczenie odpoczynku i odpowiednich przerw w pracy,
- zna i stosuje zasady fair-play,
- rozumie znaczenie wysiłku fizycznego i umiejętnie go dawkuje
uaktualnione 16 XII 2009