Zestaw standardów rozwoju i osiągnąć ucznia w OPP4 "CET"

Cała sztuka nauczania jest po prostu sztuką budzenia naturalnej ciekawości młodych umysłów w celu późniejszego jej zaspakajania.

Anatol France

  

 

 

 

ZESTAW STANDARDÓW ROZWOJU I OSIĄGNIĘĆ UCZNIA

Uczestnik zajęć:

  1. Rozwija swoje umiejętności naukowe i poszerza wiedzę:
    • jest odpowiedzialny za swoją naukę,
    • samodzielnie poszerza wiedzę, korzysta z różnych źródeł informacji,
    • porządkuje swoją wiedzę
    • stara się dokładnie wykonywać polecenia,
    • doskonali umiejętności organizacyjne, pracę metodą projektu i pracę w grupie,
    • dokonuje analizy sytuacji i potrafi wyciągnąć wnioski.
  2. Rozwija swoje zainteresowania, dba o rozwój ciała i ducha:
    • potrafi świadomie pracować nad rozwojem swoich zainteresowań,
    • aktywnie i systematycznie uczestniczy w zajęciach,
    • zna zasady bezpieczeństwa,
    • samodzielnie poszukuje rozwiązań sytuacji trudnych i problemowych,
    • proponuje i samodzielnie realizuje działania (humanistyczne, matematyczne, plastyczne, teatralne, sportowe).
  3. Kulturalnie wyraża swoje zainteresowania oraz oczekiwania wobec placówki i innych uczestników:
    • jest koleżeński i życzliwy,
    • unika agresji,
    • respektuje normy społeczne,
    • swobodnie i kulturalnie porozumiewa się,
    • aktywnie uczestniczy w określaniu zasad obowiązujących w grupie,
    • zna i stosuje zasady kulturalnego zachowania się wobec innych,
    • zna i wyraża w grupie swoje potrzeby,
    • rozumie potrzebę określania celów i planowania sposobów ich realizacji – posiada umiejętność organizacji.
    • nie używa wulgaryzmów w kontaktach z rówieśnikami,
    • dzieli się własnymi doznaniami i potrzebami z instruktorem,
    • szanuje poglądy innych – jest tolerancyjny.
  4. Czynnie uczestniczy w życiu kulturalnym:
    • współorganizuje konkursy, wystawy, zawody,
    • uczestniczy i współorganizuje imprezy środowiskowe,
    • bierze udział w projektach,
    • świadomie korzysta z dóbr kultury
  5. Cieszy się z własnych osiągnięć – wie, co osiągnął, zna swoją wartość:
    • umiejętnie wskazuje swoje szczegółowe zainteresowania,
    • wyraża radość z tego, co udało mu się zrobić,
    • dyskutuje, uzasadnia swoje racje, rozumie racje innych,
    • umiejętnie przyjmuje krytykę.
  6. Ma świadomość własnych możliwości i uzdolnień:
    • jest świadomy swoich mocnych i słabych stron,
    • jest  pozytywnym przykładem w swoim środowisku,
    • jest obiektywny w ocenie własnej.
  7. Potrafi zaprezentować swoje osiągnięcia i umiejętności:
    • bierze udział w koncertach i wystawach,
    • uczestniczy w konkursach (plastycznych, teatralnych, muzycznych, tanecznych), zawodach sportowych, przeglądach filmowych,
    • prezentuje się przed publicznością,
    • prezentuje własny region i jego walory,
    • potrafi być rzecznikiem misji, idei placówki, projektów itp.
  8. Posiada nawyki zdrowego trybu życia:
    • zna zasady higienicznego trybu życia,
    • prawidłowo siedzi przed monitorem komputera,
    • potrafi aktywnie wypoczywać,
    • zna znaczenie odpoczynku i odpowiednich przerw w pracy,
    • zna i stosuje zasady fair-play,
    • rozumie znaczenie wysiłku fizycznego i umiejętnie go dawkuje

uaktualnione 16 XII 2009

OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ NR 4 W ZABRZU „Centrum Edukacji Twórczej” (OPP4 „CET”) powołane w wrześniu 1968 r. w Zaborzu, od 1998 r. działa na Porembie, jest samorządową placówką wychowania pozaszkolnego.