Drogie Elfy, dziś proponuję  Wam  kilka zagadek.

Oto: "Wielka Księga Zagadek"

1. Na patyku zębów rządek, znają je na pewno dzieci. Służą do równania grządek i do wysprzątania śmieci.

2. Otwierasz drzwi jak do mieszkania, lecz mieszkają w niej ubrania.

3. Ma cyferki i wskazówki, i mechanizm ma malutki, aż trudno uwierzyć, że potrafi czas mierzyć.

4. Rzecz się zaczęła od pracy autora, następnie przyszła na drukarza pora.

Introligator spełnił swe zadanie nam pozostało tylko jej czytanie.

5. Gdzie jest woda tak czysta i chłodna? Wiadro po nią się spuszcza aż do dna.

6. Słodki, w smaku miły, pszczoły go zrobiły.

7. Stoję na podłodze, albo na dywanie. Możesz na mnie usiąść, gdy zmęczy Cię stanie.

8. Po materiale ślizga się wspaniale, kiedy się zepsuje, nic nie uprasuje.

9. Choć ma dwoje uszu, to nie słyszy wcale, mama w nim obiadki gotuje wspaniałe.

10.Czarne ptaszysko na czubku drzewa, ale one nie umie śpiewać, nie kruk, nie

wrona, zwie się inaczej, zazwyczaj zimowo, ponuro kracze.

11. Mała do herbaty, duża do rosołu. Spotykasz się z nią, gdy siadasz do stołu.

12.Chociaż nie jest samolotem, zawsze mamy go z pilotem. Gdy guziki naciskamy, przełączają się programy.

13.Mocne płótno w ramach, rozłożę je sama. Na nim się położę w ogródku, nad morzem.

14.Bywają stojące bywają wiszące, o zmroku w mieszkaniu zastępują słońce.

15.Nalej do mnie wody, a szybko ją ugotujesz. Dzięki mnie herbatkę szybko przygotujesz.

16.Oszklone ma ramki. Wiszą w nim firanki.

17.Słuchają go dzieci, słuchają dorośli, płynie z niego muzyka i płynąwiadomości.

18.Miękkie i wygodne, z kołderką i kocem sprawi, że pogodne będą wszystkie noce.

Powodzenia,
pozdrawiam serdecznie,
Pani Renata

Źródło

Kochane dzieci, drodzy rodzice, poniżej moje propozycje na dzisiejsze zajęcia.

1.Skąd się bierze tęcza – wysłuchanie wiersza M. Konopnickiej pt. „Tęcza”

Tam wysoko, tam nad głową
Widzę wstęgą kolorową.
Siedem barw ta wstęga ma.
Liczymy razem Ty i ja.
Pierwszy kolor czerwony, jak maki na łące,
Drugi pomarańczowy, jak słońce zachodzące,
Trzeci jest żółty jak bananów kiście,
Czwarty zaś kolor zielony, jak wiosenne liście,
Piąty błękitny jak niebo przy pogodzie,
Szósty zaś granatowy jak chabry w ogrodzie.
Siódmy jest fioletowy jak fiołki na parapecie.
Skąd tu tyle kolorów?
Czy Wy już to wiecie?
Trochę deszczu, trochę słońca,
To jest tęcza barwnie lśniąca.

Zapoznanie dzieci ze zjawiskami atmosferycznymi – (deszcz, burza, słońce, tęcza).

2.  Rozmowa kierowana pytaniami. Rodzic zadaje pytania dziecku:
  Gdzie znajdowała się tęcza? (na niebie)
  Jak wygląda tęcza opisana w wierszu? (jest kolorowa)
  Z ilu kolorów składa się tęcza? (siedmiu)
  Kiedy powstaje tęcza? (kiedy pada deszcz i świeci słońce)
  Czego znakiem jest tęcza? (pogody)

3.Zabawa paluszkowo – ruchowa – „Burza”. Zapraszam rodziców i dzieci do wspólnej zabawy, która na pewno spodoba się pociechom.

Pada deszczyk, pada, pada, (uderzamy palcem o podłogę),
coraz prędzej z nieba spada. (przebieramy wszystkimi palcami).
Jak z konewki woda leci (uderzamy całymi dłońmi o podłogę),
A tu błyskawica świeci… (prostujemy się i klaszczemy w dłonie nad głową).
Nagle grzmot !!! (Tupiemy stopami o podłogę).
I od nowa HOP (podskakujemy).
Słońce zaświeciło (dzieci unoszą ręce do góry i poruszają paluszkami)
Tęczę na niebie stworzyło (dzieci rozchylają obie rączki równocześnie na boki,raz w lewo raz w prawo)

4.Tęcza malowana gąbką – twórcza zabawa plastyczna.
Rozwijanie nowych doświadczeń plastycznych oraz sprawności motoryki małej i wyobraźni twórczej.
Rozpoznawanie i nazywanie kolorów tęczy.
Potrzebne będą: gąbka do zmywania naczyń, farby w kolorach tęczy (żółta, pomarańczowa, czerwony, zielony, niebieski, granatowy, fioletowy), biała kartka A4, pędzelek do pokrycia kolorami gąbki.

Źródło

Udanej zabawy,
pozdrawiam pani Renatka

Drodzy wychowankowie,
ponieważ wakacje tuż tuż, pragnę Was zapoznać z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa, jakie powinniście zachować byśmy w zdrowiu i w całości, spotkali się we  wrześniu rozpoczynając nowy rok szkolny

Zapoznajcie się z treściami, dostępnymi tutaj  - znajdziecie tam dwa filmy o tym, jak zachowywać się w górach i nad wodą.

Dobrym zwyczajem jest również zapisanie sobie w komórce numerów do służb ratunkowych jakie działają na terenie naszego kraju:
Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe (WOPR): 601 100 100
Górskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe (GOPR): 601 100 300 lub 985
Jeśli zauważysz pożar w lesie dzwoń od razu na numer straży pożarnej 998 lub 112

Przypominam również o przestrzeganiu wszystkich zasad bezpieczeństwa związanych z COVID19 !!!

Przyjemnego wypoczynku!

BEZPIECZNE WAKACJE

bw1.jpg

Witam Was moi koszykarze!

W związku z tym, że zbliżają się wakacje dzisiaj chciałbym abyście się zapoznali z zasadami bezpiecznej kąpieli.

Przesyłam trzy linki.

Pierwszy to „Kręci mnie Bezpieczeństwo nad wodą” sygnowany przez Policję. W ramach akcji między innymi organizowany jest konkurs plastyczno-filmowy pn. "Artystyczny przeWODNIK", promujący bezpieczne przebywanie w wodzie i nad wodą oraz zdrowy tryb życia. Może chcielibyście wziąć w nim udział – bliższe informacje znajdziecie w powyższym linku, zakładka konkurs.

Drugi to prezentacja „Bezpieczna woda w wakacje” dotycząca bezpiecznej kąpieli,

a trzeci to rady dla wypoczywających nad wodą sygnowane przez Państwową Straż Pożarną:

bw2.jpg

A że wakacje to nie tylko wypoczynek nad wodą, ale również góry tam także obowiązują zasady, których musimy przestrzegać, aby było bezpiecznie.

Przesyłam dwa linki.

Pierwszy to film „Bezpieczna wycieczka w góry”

Drugi to artykuł „Górskie wędrówki – zasady bezpieczeństwa”

Proszę o zapoznanie się z nimi, zapamiętanie i przestrzeganie ich, tak abyśmy mogli się wszyscy razem spotkać na sali gimnastycznej w nowym roku szkolnym i dalej trenować naszą ulubioną grę zespołową – koszykówkę.

Pozdrawiam Janusz Zieliński

Grafika  źródło1  źródło2

OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ NR 4 W ZABRZU „Centrum Edukacji Twórczej” (OPP4 „CET”) powołane w wrześniu 1968 r. w Zaborzu, od 1998 r. działa na Porembie, jest samorządową placówką wychowania pozaszkolnego.