DO WSZYSTKICH UCZESTNIKÓW ZAJĘĆ. – WIĘKSZOŚC MATERIAŁÓW PLASTYCZNYCH, O KTÓRYCH TU MOWA MOŻNA ZAMÓWIĆ PRZEZ INTERNET Z DOSTAWĄ DO DOMU. TAKĄ OFERTĘ MA WIELE SKLEPÓW WYPOSAŻENIA PLASTYKÓW.

 Grupa „Kolorowe Miasto” - “Zwierzęta”

Witajcie,

tym razem chciałam Was zmotywować do pracy tematem zwierząt, które większość z Was lubi.

Zobaczcie na jak wiele sposobów można bawić się plastycznie z tym tematem, potraktujecie te filmy jako inspirację do Waszych własnych pomysłów i realizacji.

Mam nadzieję, że poniższe propozycje okażą się dla Was interesujące.

--1-- --2-- --3-- --4-- --5-- --6--

Pracownia Artystyczna “Plama” – perspektywa, światłocień, kompozycja

Dziś przekazuję garść informacji teoretycznych dotyczących kompozycji oraz perspektywy i światłocienia( cieniowania).

Filmy prezentowane poniżej są o różnych stopniach trudności, nagrywane przez różne osoby, pod kątem przydatności w rysunku klasycznym i komiksowym a także w malarstwie.

--1-- --2-- --3-- --4-- --5-- --6-- --7-- --8--

Grupa 18 - Obsydian – informacje z dziedziny technologii malarstwa akrylowego .

Podstawy wiedzy praktycznej o światłocieniu, perspektywie i walorze

Dziś tematem zajęć są podstawowe informacje dotyczące malarstwa akrylowego.

Porównanie techniki olejnej z akrylową, pokazanie podstawowych narzędzi i materiałów potrzebnych do malowania farbami akrylowymi.

Uzupełnieniem tej wiedzy są znakomite filmy poświęcone tematyce światłocienia, waloru i perspektywie przydatnej w rysunku i malarstwie.

--1-- --2-- --3-- --4-- --5-- --6-- --7-- --8-- --9--

Co w budce piszczy?

łaka.jpg

źródło zdjęcia - archiwum prywatne

Leżę sobie w stokrotkach, stąd wiem, co w trawie piszczy. Ale co kwili w budce? Raczej gromadka piskląt.   Trochę podglądam.

budka lęgowa

ptasia rodzina

 

Oto ptak „co czyni wiosnę”

Ptak, który oznajmia „to pełnia wiosny”

 

Na łące, w polu, a zwłaszcza w lesie wiosenny hałas. Czy chcielibyście umieć rozpoznawać śpiew ptaków wiosennych? Zajrzyjcie do przewodnika.

Elfie, czy czujesz się już choć trochę ornitologiem? Sprawdź w encyklopedii kto to taki?

Jeżeli tak, to spróbuj wykonać jedno z dwóch zadań.

1.zadanie – podczas spaceru, spośród dźwięków, które usłyszysz nazwij te pochodzące od matki Ziemi (pomiń te, które generuje cywilizacja).

2 zadanie – podczas spaceru, w tereny bardziej zielone niż asfaltowo-betonowe, (np.pobliskie pola) nagraj śpiew ptaka. Może udałoby Ci się go sfotografować? Umiałbyś nazwać tego śpiewaka?

Na naszym osiedlu bardziej słychać głosy ptaków, niż odgłosy bawiących się dzieci. Taka koronawiosna 2020.

W słoneczny dzień zobaczymy się też jutro, do zobaczenia.

CYFERKA128

Kochane Hafciarki i Hafciarze!
Dzisiaj przesyłam Wam wzory liter do haftu krzyżykowego. Są różne wzory czcionek - łatwiejsze i trudniejsze.
--1--   --2--   --3--   --4--   --5--   --6--   --7--
 Pamiętacie jak wyszywaliśmy Wasze imiona haftem krzyżykowym na kartce?
Jeśli macie w domu materiał do haftu i kordonki czy mulinę, spróbujcie wyhaftować swoje imię.
Jeśli nie macie materiału, możecie przenieść wzór na kartkę w kratkę i wyszyć litery na kartce z bloku technicznego - tak jak na zajęciach.
Trzymam za Was mocno kciuki! Jeśli się Wam uda, wyślijcie zdjęcie swojej pracy.
Bardzo już za Wami tęsknię :-)
Serdecznie Was pozdrawiam,
Agnieszka Pyzik
 
 
 
 

Kochane dzieci, drodzy rodzice, rozpoczął się kolejny miesiąc bez zajęć w Klubie, a co za tym idzie, także bez naszych spotkań.
Wszyscy tęsknimy już do normalnych zajęć, zabaw, zabawek naszej herbatki, ale cóż musimy to jakoś przetrwać w domu.
Przecież najważniejsze jest żebyśmy byli zdrowi.

Zgodnie z programem zajęć w miesiącu maju tematyką naszych spotkań byłaby łąka i jej mieszkańcy, a także las, oraz otaczająca nas przyroda.
Dlatego dziś proponuję Wam posłuchanie bajki pt. "O żabkach w czerwonych czapkach" Heleny Bechlerowej

Proszę rodziców, aby po obejrzeniu bajki, zadali dziecku następujące pytania:
Jak miały na imię żabki występujące w opowiadaniu?
Dlaczego chciały zmienić swoje stroje?
Kto napisał ogłoszenie?
Kogo żabki zaprosiły na zabawę?
Kogo nie zaprosiły?
Kto ostrzegał żabki?
Jakie stroje uszyły żabki?
Czy to był dobry pomysł?
Dlaczego kolor zielony jest odpowiedni dla żabek?
Zaproponowane zajęcia mają na celu doskonalenie umiejętności skupienia uwagi oraz koncentracji, doskonalenie wypowiedzi ustnej, rozwijanie wyobraźni i aktywności twórczej dziecka.

W ramach zajęć plastycznych proponuję wykonanie przez dziecko techniką orgiami z kółek żabki.  Jak powinna wyglądać zobaczą Państwo w tutaj
Źródło

Potrzebne materiały:
kółka zielone - 2 o średnicy 7 cm , 2 o średnicy 4 cm, 2 o średnicy 2 cm,
Kółka czarne lub inny kolor - 2 o średnicy 2 cm,klej, nożyczki, kartka papieru.
Jeśli nie posiadają Państwo w domu zielonej kartki, to kołka można wyciąć z białej, a dziecko może je pomalować na zielono.
Proszę, żeby pomóc dziecku szczególnie przy wycinaniu nożyczkami. Udanej pracy,
pozdrawiam,
Pani Renata

Dzień dobry Gimnastyko!

Dzisiaj zapowiada się piękny słoneczny dzień.
Jeżeli jet to możliwe, dziś proszę o wykonywanie aktywności fizycznej na świeżym powietrzu.
Rzecz jasna, zachowując wszystkie środki ostrożności, dystans społeczny. Gimnastyka poranna, popołudniowa, wieczorna :)
- spacer na świeżym powietrzu
- ćwiczenia rozciągające
- bieg na świeżym powietrzu 3x po 2 minuty (minimum) najlepiej, w sumie 12 minut biegu
- przysiady 3x po 10
- skok w dal z miejsca 30x
- wieloskoki 5x po 10
- jazda na rolkach
- jazda na rowerze
- jazda na hulajnodze
- skoki przez skakankę
- skoki przez gumę
- ćwiczenia rozciągające!

Pozdrawiam zdrowo i sportowo:)

 
 

OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ NR 4 W ZABRZU „Centrum Edukacji Twórczej” (OPP4 „CET”) powołane w wrześniu 1968 r. w Zaborzu, od 1998 r. działa na Porembie, jest samorządową placówką wychowania pozaszkolnego.