Moi Drodzy, zapraszam Was i rodziców na kolejne zajęcia zdalne. Niestety, sytuacja nadal nie pozwala na to, abyśmy mogli się spotkać na zajęciach w klubie elf, dlatego bardzo mnie cieszy, że Państwo tak chętnie pracują z dziećmi w domu.
 
Dziękuję bardzo za przesyłane karty pracy i zdjęcia.
 
Dziś, na początek, kilka zabaw z dzieckiem w domu.
 
1."Kwiaty na powitanie" – zabawa sprawnościowa z zastosowaniem chust. Dziecko i rodzic  stają w kręgu, trzymając w jednej dłoni chustę. Przy użyciu tej dłoni zwijają chustę i chowają w pięści.Na hasło: "Kwiaty na powitanie" otwierają zaciśniętą pięść, rozkładając tym samym chustę.
 
2. "Spacer z chustami" – zabawa ożywiająca. Dziecko z rodzicem ustawieni są w kręgu. Na ustalony sygnał zaczynają maszerować po kole wykonując polecenia, kierowane przez np. Rodzica, typu: machamy do siebie chustami, chusty w prawej dłoni, chusty w lewej dłoni, chusty na głowę itp.
 
3. "Składamy chustę" – zabawa ruchowa angażująca dolne partie mięśniowe. Uczestnicy siedzą  na dywanie. Każdy ma przed sobą wybraną chustę. Ich zadaniem jest złożyć chustę tylko i wyłącznie przy użyciu stóp a następnie unieść ją w górę, sygnalizując tym samym, że zadanie zostało wykonane.
 
Kolejną propozycją dla dzieci na dziś, jest przypomnienie sobie jakie zwierzęta mieszkają na wsi i czym się żywią.
Proponuję Państwu zabawę z dzieckiem podczas oglądania bajki "Co jedzą wiejskie zwierzęta"  oraz "Odgłosy zwierząt"
 
Proszę aby dzieci zrobiły również kartę pracy --1-- i --2--
 
Na koniec, w związku ze zbliżającymi się świętami majowymi, proponuję obejrzeć z dzieckiem "Niezwykłe lekcje rytmiki-Jestem Polakiem"
 
Pozdrawiam,  pani Renatka Źródła   -1-  -2-
 

Dzisiaj DZIEŃ TAŃCA, święto wszystkich tancerzy, dużych i małych, amatorów i zawodowców, tańczących wszystkie style świata.
Z tej okazji życzę Wam  - WSZYSTKIEGO NAJTANECZNIEJSZEGO!
Pamiętajcie o Waszej pasji do tańca, a ona odpłaci się Wam i rozpromieni nawet najgorszy dzień w roku!
Przygotowałam dla Was, w tym szczególnym dniu, krótkie choreografie do nauczenia.
Krótkie i ciasne, bo tylko w wymiarze 2,5 na 2,5 m.
Ale co tam! Pracujcie nad opanowaniem tych choreografii, nawet jeśli nie wszystko od razu uda się wytańczyć.
Pod koniec maja do nich wrócę i dołożę wam kroków...
Dziś układy dla grup początkujących - Rozrabiaki 2, Rozrabiaki 1, break dance początkujący. Podaję muzykę do układu.

Miłej zabawy!

ROZRABIAKI 2 (poziom - 1 lub 2 lata tańczenia, wiek 5-6 lat) muzyka SHANKS & BIGFOOT "Sweet like chocolate"

ROZRABIAKI 1 (poziom -2 lub 3 lata tańczenia, wiek 6-7 lat) muzyka BRITNEY SPEARS " ... baby one more time" (c.d)

BREAK DANCE początkujący (poziom pierwszy rok tańczenia, wiek 8-9 lat) muzyka BOBBY BYRD "Hot pants"

Jutro choreografie dla grup starszych!

Drodzy Rodzice i Opiekunowie, dziś będzie nieco muzycznie.

Zachęcam do eksperymentowania z dźwiękami w otaczającym Was świecie.

Zabawa 1 ,,Kuchenna orkiestra”.

Potrzebne materiały:

- makaron, ryż, kasza,

- kubeczki lub słoiczki (z możliwością zamknięcia)

Poproś dziecko, aby samo napełniło danym materiałem słoiczek lub kubek. Niech rozwija swoje umiejętności tak, dbając żeby nic się nie rozsypało. Potem pozwól dziecku zakręcić słoik. Będą Państwo zdziwieni jak świetnie sobie radzą, jak kombinują, aby osiągnąć zamierzony cel. Potem rytmicznie razem z dzieckiem proszę potrząsać tymi pojemnikami. Zastanówcie się, który instrument gra najgłośniej, a który najciszej. Można tę zabawę powtarzać z zamkniętymi oczami. Wtedy rozwijamy zmysł słuchu, bardzo istotny w kolejnych latach do analizy i syntezy sylabowej i głoskowej. Żeby zabawa nie była nudna można powiększyć orkiestrę o przykrywki, drewniane łyżki, kubki itp.

Zabawa 2 „W filharmonii będzie koncert”

Zachęcam do obejrzenia koncertów z najsłynniejszych filharmonii:   -1-    -2-

Po obejrzeniu koncertów proszę o zapytanie dziecka, czym różni się kuchenna orkiestra od orkiestry w filharmonii.

 Zachęcam do wspólnych piosenek, ćwiczeń i zabaw. Trochę ruchu jest nadal potrzebne.  --1-- --2-- --3--

Pozdrawiam bardzo serdecznie Rodziców i moje Kochane Dzieci

Odwaga jest naszą siłą

kot.png

Zmiany klimatyczne, klęski żywiołowe, niebezpieczne, drapieżne zwierzęta, groźne choroby, głód, lęk przed obcym, nieznanym.Wszyscy mamy zapisane w genach strach. Towarzyszy on człowiekowi od początków jego istnienia, czasem służy mu ostrzegając przed zagrożeniem, a czasem blokuje jego działania nadmierną ostrożnością, która zmienić się może w pospolite tchórzostwo.

Dzieci często doświadczają lęków: boją się różnych rzeczy: ciemności, nowych sytuacji, obcych, nieznanych sobie postaci.

Elfie, Twój rozwój polega na tym, by się ze swoich strachów wyzwolić, przezwyciężyć je.

Bajka Hanny Januszewskiej pt. „Tygrysek Pietrek” to opowieść o strachu i jego przezwyciężeniu. Bohaterem jest mały, przerażony tygrysek, który wciąż czegoś się boi. Za karę, jego dorośli koledzy pozbawiają go… tygrysich pasków. I tak rozpocznie się walka małego strachliwego tygrysa o ich odzyskanie. Najpierw Tygrysek chce odzyskać i zdobyć dla siebie odwagę. Jak? Chce ją po prostu kupić! I tu odbiera pierwszą lekcję – są rzeczy, których kupić się nie da. Żeby zdobyć odwagę,trzeba przejść próbę! I on tę próbę przechodzi.

Obejrzyj jak zaczyna się ta historia

Kochane Elfy, obejrzałyście fragment spektalu „Tygrys Pietrek”, który wystawił Teatr Groterska z Krakowa. Bajka Hanny Januszewskiej jest tak fantastyczna, że wiele polskich teatrów wystawia tę opowieść. Można ją obejrzeć również w Teatrze lalki i Aktora „ Kubuś” w Kielcach albo w Opolskim Teatrze Lalki i Aktora, czy w Teatrze Banialuka z Bielska Białej.

Ale mamy czasy izolacji społecznej, jedynym sposobem, by „pójść” do teatru mimo wszystko są e –wejścia, czyli wyszukanie na stronach internetowych teatrów widowisk opublikowanych w sieci.

Polecam stronę teatralny.pl/TV/Repertuar Teatru Online zawierającą propozycję spektakli teatralnych dla dzieci (tu prośba do rodziców, aby pomogli dzieciom wyszukać odpowiedni repertuar).

A teraz zapraszam Was na słuchowisko pt. „Tygrys Pietrek”, które nawiązuje do bajki Hanny Januszewskiej lecz nie jest inscenizacją tej książki, a raczej radiowym rozwinięciem myśli: czego się boisz, mały? Wesoła historia z domu pewnego lekarza. Sami posłuchajcie!

Słuchowisko pochodzi ze zbiorów Polskie Radio Dzieciom. Polecam tę skarbnicę.

Do zobaczenia, do 4 maja.

CYFERKA 128

Źródło grafiki

Moi drodzy,
witam Was w kolejnym tygodniu internetowej zabawy. Jak widać sytuacja nie sprzyja temu,
abyśmy mogli się spotkać normalnie na zajęciach, dlatego bardzo mnie cieszy, że Państwo tak chętnie pracują z dzieckiem w domu.
Dziękuje bardzo za przesyłane zdjęcia kart pracy. Dziś proponuję trochę powtórzenia, sprawdzenia czy dziecko zna owoce i warzywa.   karta1  karta2

Do zabawy z dzieckiem posłużą Państwu  dwie bajki edukacyjne.   

1. "Warzywa i owoce, smaczne i zdrowe"

2. "Poznajemy owoce"

Zbliża się miesiąc maj i tylko patrzeć jak zaczną kwitnąć drzewa owocowe.
W ogrodach, na grządkach, rolnicy posadzili już warzywa, które będą zbierać jesienią.
Przesyłam również kolorowanki (1, 2) do wykonanie przez dziecko.
Technika dowolna: kredki, farby, wyklejanie, wypełnianie plasteliną.

Na koniec, w związku ze zbliżającymi się świętami majowymi proponuję obejrzenie z dzieckiem filmu "Niezwykłe lekcje rytmiki- Jestem Polakiem"

Pozdrawiam ciepło,

Pani Renia

Kolorowanki źródło 1 2

OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ NR 4 W ZABRZU „Centrum Edukacji Twórczej” (OPP4 „CET”) powołane w wrześniu 1968 r. w Zaborzu, od 1998 r. działa na Porembie, jest samorządową placówką wychowania pozaszkolnego.