Potrzebny od zaraz

paw.jpg

Źródło foto:

Jaki on jest?

Tajemniczy, rajski, czarodziejski, dziki, romantyczny, klasyczny, królewski, przydomowy... „Potrzebny człowiekowi do życia jak biblioteki” (cytat z Cycerona – starożytnego mówcy, filozofa i polityka rzymskiego).

A więc, ogród potrzebny od zaraz.Odwiedzimy miejsce wyjątkowe – ogrody Łazienek Królewskich. Przyglądamy się roślinom i rozplanowaniu przestrzeni, ale uwagę zwraca też piękna architektura: Pałac na Wyspie, amfiteatr, Nowa Oranżeria, Stara Pomarańczarnia czy Obserwatorium Astronomiczne. Tajemnicze mostki, rzeźby i altanki. Atrakcją parku są też udomowione wiewiórki i pawie oraz kaczki i łabędzie. W tej królewskiej przestrzeni niepowtarzalny klimat tworzą koncerty muzyki Chopina, których można wysłuchać pod pomnikiem tego romantycznego kompozytora.

Skąd pochodzi nazwa Łazienki Królewskie? Kto je założył, rozbudowywał? A przede wszystkim, dlaczego są NAJPIĘKNIEJSZE?

Chodź ze mną...

Ciepłe popołudnie zakończymy w królewskich apartamentach. Fotografie panoramiczne przybliżą realizm wędrówki po wnętrzach, odkryją bogate szczegóły komnat.

Drogie Elfy, piękno i siła natury uzdrawia nasze ciało i duszę. Nic nie zastąpi obcowania z naturą, o czym boleśnie przekonałyście się podczas tegorocznej koronawiosny. Ruszajcie do swoich ulubionych ogrodów pod opieką rodziców, koniecznie w maseczkach.

Pamiętajcie o ogrodach

Przecież stamtąd przyszliście

W żar epoki użyczą wam chłodu

Tylko drzewa, tylko liście”( Jonasz Kofta)

Na koniec coś dla praktykujących, małych ogrodników. ZAŁĄCZNIK

Do zobaczenia, do jutra. A jutro… No cóż, oderwiemy się od ziemi.

CYFERKA 128

Witam serdecznie Gimnastyczną Rodzinę i Akrobatów :)
Mam nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi i aktywnie spędzacie czas, w którym przyszło nam funkcjonować.
Dzisiaj proponuję parę lekkich ćwiczeń, które pomogą odciążyć kręgosłup przy zbyt długim siedzeniu przed komputerem.  --1--    --2--

Pozdrawiam zdrowo i sportowo :)

Kochane dzieci, drodzy rodzice, dziś również pracujemy w oparciu o majową łąkę. Następnym mieszkańcem, którego możemy na niej spotkać jest ślimak.
Proponuję Wam zapoznanie się z jego wyglądem, przybliżenie jego zwyczajów, sposobu poruszania się i środowiska w którym żyje. Zobaczycie to na krótkim  filmie "Obserwacja ślimaka winniczka”

Proszę Was  również o wykonanie następujących zadań:

1.Słuchanie wiersza A. Oppmana pt."Ślimak”

Ładny ślimaku
Tyś mały przecie
ciężko Ci chodzić
Z domkiem na grzbiecie.

Chociaż mi ciężko
Niech już tak będzie
Za to mieszkanie
Mam z sobą wszędzie

Mój ty ślimaku
Pokaż mi rogi
A ja ci sera
Dam na pierogi

Dzięki za prezent
Do nóg upadam,
Ja nie pierogi
Lecz listki zjadam

Proszę rodziców o zadanie dziecku następujących pytań:
- Co dźwigał ślimak na grzbiecie?
- Jakiej wielkości był ślimak?
- Czy ślimak przyjął prezent?

2.Zabawy  ruchowe "Ślimaki”
Dzieci kładą się na brzuchu i ruchem "ślimakowym” pełzną do linii ułożonej na końcu dywanu."Gdzie schował się ślimak”- utrwalenie pojęć określających położenie przedmiotów w przestrzeni: na, pod, za, obok, w, przed, pod

3.Ćwiczenia grafomotoryczne- łączenie wg kropek rysunku ślimaka, kolorowanie obrazka

4. Zabawa matematyczna „Ślimaki” połączona z  plastyką. Policz ślimaki,  pokoloruj. Wytnij tyle listków zielonych ile jest ślimaków i wytnij też każdego ślimaka i przyklej na listek. Podziel ślimaki na duże, średnie i najmniejsze. Spróbuj ułożyć z nich rodzinki np. mama-tata-dziecko-dziecko, mama-tata-dziecko i mama-tata-dziecko i policz ilu jest członków rodziny w każdej rodzince.

Powodzenia,

pozdrawiam Pani Renia

Źródła: -1- -2- -3-

Kochane maluchy, drodzy Państwo,
Rozpoczęliśmy kolejny miesiąc bez spotkań na zajęciach. Cieszy mnie, że dzięki Państwu, utrzymuję z dziećmi chociaż taki wirtualny kontakt.
Przynajmniej w jakimś stopniu możemy realizować program zajęć. Bardzo za to dziękuję.

Dziś, prosiłabym aby dzieci: 1.Wysłuchały wiersza pt. "Żaba" oraz piosenki "Była sobie żabka mała" - niosącej ważne przesłanie.

2.Obejrzały bajkę "O żabkach w czerwonych czapkach" Heleny Bechlerowej

3. Z Państwa pomocą zrobiły pracę plastyczną - "Żabkę" z kółek. Źródło;
Jak powinna wyglądać gotowa żabka zobaczą Państwo w zamieszczonym przeze mnie załączniku.
Potrzebne materiały:
kółka zielone - 2 o średnicy 7 cm , 2 o średnicy 4 cm, 2 o średnicy 2 cm
Kółka czarne lub inny kolor - 2 o średnicy 2 cm,klej, nożyczki, kartka papieru.
Jeśli nie posiadają Państwo w domu zielonej kartki, to mogą być kółka wycięte z białej, dziecko pomaluje je na zielono.

Pozdrawiam,
czekam z niecierpliwością na spotkanie z Wami,
Pani Renata

OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ NR 4 W ZABRZU „Centrum Edukacji Twórczej” (OPP4 „CET”) powołane w wrześniu 1968 r. w Zaborzu, od 1998 r. działa na Porembie, jest samorządową placówką wychowania pozaszkolnego.