Drogie Elfy,  na pewno pod koniec tygodnia jesteście zmęczeni robieniem zadań i ćwiczeń przesyłanych przez nauczycieli, dlatego dziś proponuję  Wam  kilka zabaw:
1."Odrysowywanie cieni”
To niezwykle twórcza zabawa pobudzająca dziecięcą wyobraźnię i kreatywność.
Do tej zabawy potrzebujesz kilka ulubionych zabawek (mogą to być zwierzątka, misie, samochody), kartkę, kredkę lub pisak i dużo słońca! 
Z pewnością zaciekawi każdego z Was, a przy okazji pozwoli na odrobinę obserwacji. Zabawki należy ułożyć obok siebie, następnie obserwować jak pada na nie cień i spróbować go odrysować.  Możecie wyjść na balkon lub do ogrodu gdy będzie słoneczna pogoda i  pobawić się „cieniem”. Jeśli macie rodzeństwo, to możecie próbować odrysowywać siebie nawzajem.

2."Podążanie do celu według strzałek" Musisz poruszać się zgodnie z kierunkiem strzałek, odczytując instrukcje rzędami pionowymi . Dowiesz się, który z kwiatów zakwitł jako pierwszy w ogrodzie Zosi. Rozpocznij od miejsca z wizerunkiem dziecka.

Bawcie się dobrze!
pozdrawiam, Pani Renata

Źródło1   Źródło1

Witajcie kochane maluchy i drodzy rodzice,

nadal jesteśmy  w klimacie wiosny, wiosennej łąki. Ostatnio mówiliśmy o żabce.
Bardzo dziękuję za przesłane przez rodziców prace. Można je zobaczyć na
stronie internetowej Ogniska w zakładce galeria. Dziś, na dobry początek chciałabym, aby dzieci obejrzały bajkę pt. "Ślimaczek wędrowniczek"    i poznały przygody, które miał ślimak.

Kiedy bajka już obejrzana, proponuję wykonanie pracy plastycznej  "Kolorowy ślimak"
Do wykonania pracy potrzeba: kartki papieru, kółek wyciętych z kolorowego papieru lub gazety, kleju, nożyczek.
Myślę, że wspólne wykonywanie pracy, przyniesie wiele zabawy i mile spędzonego czasu.

Na koniec, jeśli oczywiście dzieci będą miały siłę i chęci polecam  zabawę twórczą pobudzającą wyobraźnię, a jednocześnie rozwijającą sprawność dłoni.
"Malowanie makaronowych rybek i trening w chwytaniu klamerek".
Do  zabawy potrzebujemy: makaron (duże muszle), farby, pędzle oraz klamerki.
Pierwsza część ma charakter artystyczny. Malowanie barwnych rybek niezwykle pobudza dziecięcą wyobraźnię.

Pozdrawiam, bardzo za Wami tęsknię,

Pani Renia Źródło

Witam tancerzy grup break dance, dziś zadania dla Was.
Naszym głównym tematem są tzw. rowery z działu footwork.
Ciekawe czy pamiętacie wszystkie?
Oczywiście, zanim przystąpicie do ćwiczenia obowiązkowo rozgrzewka - w tym brzuszki, pompki i rozciąganie
Miłego treningu.

BREAK DANCE pocz.

BREAK DANCE zaaw.

Drogi Elfie, dziś dla Ciebie kilka zadań:

1. Na podstawie wiersza namaluj obraz „Majowa łąka”. Technika dowolna .
Możesz użyć farb, kredek, mazaków. Może to być również wyklejanka. Liczy się pomysłowość

„Wiosenna łąka”- Barbara Stępień

Miły jest poranek na zielonej łące,
gdy w kropelkach rosy kąpią się zające.

Mrówki zaczynają biegi pośród trawy,
a biedronka żuczka prosi do zabawy.

Do słonka wesoło mrugają stokrotki,
bąk leci do bąka na wiosenne plotki

W berka fruwanego bawią się motyle…
Zatrzymaj ten obraz, choć na jedną chwilę.

2.Dla przypomnienia - zwierzęta mieszkające na łące (załącznik1)

3. Rozwiąż krzyżówkę

Dobrej zabawy na majowej łące!

Pozdrawiam,   Pani Renata

Źródło

Dzisiaj filmiki z zadaniami dla grup turniejowych.
Dla grup Rozrabiaki Max oraz Axes Street z Teatrem Tańca, to głównie zadania w temacie rap i hip hop old school,na poziomie łatwym średnim i trudniejszym. Do ćwiczeń wykorzystałam muzykę śląskiej grupy PAKTOFONIKA.
Utwory tej formacji "Chwile ulotne" "Ja to ja", "Priorytety" i "Jestem Bogiem" przeszły do historii polskiego rapu,powinien znać każdy szanujący się street dancer.
Polecam młodzieży także film "Jesteś Bogiem" w reżyserii Leszka Dawida o liderze grupy- Magiku i trudnych początkach polskiego rapu w latach 90-tych XX wieku.
Wśród zadań dla grupy Bez Limitu można także nauczyć się kroków tańca husle, nieobcego street dancerom tańca w parach.
Dla ćwiczeń Bez Limitu wykorzystałam utwór Kelis & Too Short "Bossy".

ROZRABIAKI MAX -zadanie 8

AXES STREET + TEATR TAŃCA ULICZNEGO - zadanie 8

BEZ LIMITU - zadanie 7

OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ NR 4 W ZABRZU „Centrum Edukacji Twórczej” (OPP4 „CET”) powołane w wrześniu 1968 r. w Zaborzu, od 1998 r. działa na Porembie, jest samorządową placówką wychowania pozaszkolnego.