Jakie zwierzę (zwieżę?) dla dziecka ?

zwierze dla dziecka pies czy kot

Źródło zdjęcia 

Elfie, proszę dokładnie zapoznaj się z kocim i psim „charakterem”, czy „harakterem”?                                      

Oj, potrzebny słowniczek ortograficzny? Lepiej zacznijmy od poniedziałkowego terningu umysłu. 1. Rozgrzewka    2. Rozgrzewka

 

A później zabawa  z kotem i psem

 

Gdy podczas zabawy między dziećmi zagości niezgoda, czy prawdziwe jest stwierdzenie, że żyją jak pies z kotem? Sprawdzimy? 

 

TUTAJ Zobaczcie jak kot Filemon ułożył sobie życie z „nowym” z podwórka. 

Refleksja z obejrzanego filmu podsuwa odpowiedź na pytanie: jak polubić „obcego”, który na pierwszy rzut oka tak bardzo różni się od Ciebie?

 

I wreszcie przyszedł czas na rozwiązanie zagadki: jakie jest psie, a jakie kocie  usposobienie?

Opiekuńczy, odważny, wierny, zabawny,  zaborczy ......wymień jeszcze inne cechy charakteryzujące psa lub kota.

Kot i pies to pożądani domownicy, chociaż szczególnie wymagający, wie ten, kto ma czworonożnego przyjaciela. A więc, jakie zwierzę dla dziecka ?

Do zobaczenia, do jutra.

Jeszcze jedno, podrap za uszkiem Kusika.

CYFERKA128

Kochane starszaki, drodzy rodzice,
Proponuję, aby dzieci w ramach powtórzenia tematu związanego z łąką wiosenną obejrzały następujące filmiki:

1. "Koncert na łące" – wysłuchanie wiersza. Rodzic pyta dziecko  o zwierzęta, których nazwy zapamiętało.

2. "Zapoznanie z  odgłosami łąki". Słuchanie odgłosów: pszczoły, bociana, myszy, muchy oraz żaby. --1-- --2-- --3-- --4-- --5-- 

3."Kto mieszka na łące?" – bajka edukacyjna

4."Kto odgadnie?" – rozwiązywanie zagadek o zwierzętach żyjących na łące

Jako uzupełnienie wiedzy proponuje zrobienie wspólnie z dzieckiem "Pszczółki".
Do wyboru (pszczółka 1)  lub (pszczółka 2)

Pozdrawiam, tęsknię za Wami Kochani,
Pani Renia

Źródło1 Źródło2 Źródło3

 
 

Kochani uczniowie!
Rozpoczynamy ostatni tydzień maja. Jak wiecie, nasze zdalne spotkania relaksacyjne, zostały przedłużone do siódmego czerwca. Spowodowane jest to oczywiście koronawirusem, który na Śląsku odchodzi trochę wolniej niż w innych częściach naszego kraju. Dlatego bądźcie wciąż czujni i ostrożni!
Zobaczcie to, co dla Was przygotowałam i dobrze się bawcie!
Serdecznie Was pozdrawiam i bardzo za Wami już tęsknię.

Joga dla dzieci. Joga rodzinna cz. I

Słuchowisko dla dzieci. Skarby śniegu

29 prostych zabawek z papieru

Gimnastyka dla dzieci. Trzymaj się prosto!

Relaksacja dla dzieci. Mozart dla dzieci

Kochane maluszki, drodzy rodzice.
Proponuję, żeby dzieci w ramach powtórzenia tematu związanego z łąką wiosenną pooglądały następujące filmiki:

1."Koncert na łące" – wysłuchanie wiersza. Rodzic pyta dziecko  o zwierzęta, których nazwy  zapamiętało.

2. "Zapoznanie z  odgłosami łąki". Słuchanie odgłosów: pszczoły, bociana, myszy, muchy oraz żaby.  --1-- --2-- --3-- --4-- --5--

3 ."Kto mieszka na łące?" – bajka edukacyjna

4."Kto odgadnie"? – rozwiązywanie zagadek o zwierzętach żyjących na łące

Jako uzupełnienie wiedzy proponuję zrobienie wspólnie z dzieckiem "Pszczółki".

Do wyboru (pszczółka 1) lub (pszczółka 2)

Pozdrawiam, tęsknię za Wami kochani,

Pani Renia

Źródło1   Źródło2   Źródło3

Bez wątpienia przyjaźń jest dla każdego człowieka jedną z
najważniejszych wartości w życiu
Przyjaciel staje się naszym  powiernikiem, wsparciem emocjonalnym i
osobą, której można zaufać.
Poprzez przyjaźń uczymy się rozpoznawania emocji drugiej osoby, dbania o
nią, wzajemnej troski i empatii,
a także akceptacji tego, co odmienne i szacunku wobec innych.

Chciałabym, żebyście w wolnej chwili przeczytali trzy bajki (link)

- "O Zbyszku"
- "O dwóch ołówkach”
- "O małej myszce”
Każda z tych bajek opisuje w inny sposób przyjaźń, dążenie do posiadania
prawdziwego przyjaciela, przyjaźni. Zastanówcie się nad tym.
Na koniec proszę Was o  wykonanie  dowolną techniką  pracy "Portret
przyjaciela”.
Możecie na niej napisać cechy, które posiada Twój
przyjaciel/przyjaciółka.

Życzę miłego czytania,
Pozdrawiam Renata Dutka

OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ NR 4 W ZABRZU „Centrum Edukacji Twórczej” (OPP4 „CET”) powołane w wrześniu 1968 r. w Zaborzu, od 1998 r. działa na Porembie, jest samorządową placówką wychowania pozaszkolnego.