Dzień dobry!
Nadszedł czas ogłoszenia wyników głosowania na Listę Przebojów koła Voce.
Mamy absolutnego zwycięzcę na pierwszym miejscu. Ta piosenka prawie wszystkim podoba się najbardziej! A jest nią...

W UKŁADZIE SŁONECZNYM!!!!

Cała kolejność po Waszym głosowaniu jest taka:

1. W Układzie Słonecznym
2. Ciastka
3. Lubię spać
4. Bo to jest rodzina
5. Przyjaciel deszczową porą
6. Zimbole
7. Ogórek

Dziękujemy wszystkim jurorom za wspólną zabawę. Każdy, kto oddał głos otrzymuje 5 punktów do naszej tabeli!
Ale oto już dziś ogłaszamy, że kolejne punkty są do zdobycia. I to aż 10!
Pamiętacie jak śpiewaliśmy w kanonie, a nawet nagrywaliśmy piosenkę "Panie Janie"?
Mamy nadzieję, że pamiętacie, bo dziś nie razem, ale każdy w swoim domu może zaśpiewać i nagrać Pana Jana. Każdy kto przyśle nam nagranie otrzyma 10 punktów.
Pan Robert nagrał dla Was podkład muzyczny. Posłuchajcie najpierw, spróbujcie, a potem: do dzieła!
W nagraniu jest krótki wstęp, a potem 3 razy śpiewamy Panie Janie.
Gdyby ktoś potrzebował przypomnienia jak to było

Muzycznie pozdrawiamy,
Joanna Wojnowska i Robert Gajgier

Kochane Dzieci, drodzy Rodzice,

wiem, że świetnie poradziliście sobie z wczorajszym zadaniem.

Dziś natomiast będzie trochę o literkach.

Na początku poproszę Was o wysłuchanie piosenek z wesołą melodią:  --1-- --2--

Zachęcam także do wspólnej zabawy przy nauce liter: --1-- --2-- --3--

Dzieci uczą się liter (a większość powtarza), Rodzice mają trochę relaksu.

Proszę o wykonanie kart pracy (można rozłożyć w czasie), w których wspólnie z rodzicami dzielimy wyrazy na sylaby, określamy liczbę sylab w wyrazach oraz rozwiązujemy krótkie zadania matematyczne z użyciem dostępnych pomocy. Cyfry są podane na obrazkach. Proszę także o wspólne czytanie – Rodzic czyta wyrazy, a Dziecko obrazki (dopuszczalne są zamiany ról w tym zadaniu, a nawet samo czytanie przez Dziecko).

Bawcie się dobrze.

Przesyłam dużo całusów

,,Trampolina do szkoły”, wydawnictwo szkolne PWN

,,Ćwiczenia logopedyczne” wg Demel 1

,,Ćwiczenia logopedyczne” wg Demel 2

,,Ćwiczenia logopedyczne” wg Demel 3

,,Ćwiczenia logopedyczne” wg Demel 4

Witam najmłodszych!
Pewnie niektóry z Was wrócili do przedszkola.
Może więc będziecie mieć trochę więcej miejsca na poćwiczenie tanecznych ruchów.
Rozrabiaki 2 zapraszam do przypomnienia sobie różnych prostych ruchów do przemieszczania się po podłodze (w tańcu tzw. parterów).
Rozrabiaki 1 natomiast zapraszam do zabawy w raperów - pokazuje kroki i ruchy rąk potrzebne do "przeobrażenia". Jeszcze tylko bluza z kapturem, czapka z daszkiem, trampki i raper gotowy.

W filmiku wykorzystałam u muzykę grupy Paktofonika (myślę, że znaną Waszym rodzicom).

ROZRABIAKI 2 - zadanie 8

ROZRABIAKI 1 - zadanie 8

 Dzień dobry!

Chciałabym Was zachęcić do wykonania plastra miodu z tektury i kilku pszczółek.

 pszczoly.jpg

Będą nam do tego potrzebne:

  1. Wieczko z pudełka po butach
  2. Kartonowe rurki po papierze toaletowym
  3. Pomarańczowa farba plakatowa
  4. Żółte „jajeczko” z jajka-niespodzianki (może być kilka)
  5. Papier do pieczenia lub kalka techniczna
  6. Czarny papier kolorowy samoprzylepny lub folia (może być również czarna kartka z bloku)
  7. Nożyczki, klej, pędzel.

Wykonanie:

Rolki po papierze tniemy na kawałki tak, aby powstały z nich kółka. Zaginamy je w sześciu miejscach tworząc sześciokąty:

 

Wyklejamy sześciokątami wnętrze wieczka pudełka i malujemy je pomarańczową farbą. Plaster miodu gotowy!

Wycinamy z papieru do pieczenia skrzydełka pszczółek, mniej więcej w takim kształcie. Po dwa dla każdej pszczółki.

 elipsa.jpg

Wycinamy czarne paseczki i oklejamy „jajeczko” tak jak na obrazku u góry. Pamiętajcie, aby nie zakleić miejsca, w którym otwieramy jajko!

Wycinamy czarne kółeczka i przyklejamy na szczycie jako oczka pszczółki.

Otwieramy jajko i wsuwamy końcówki dwóch skrzydełek. Zamykamy jajko. Skrzydełka będą się trzymały bez użycia kleju.

Umieszczamy pszczółki na plastrze miodu.

Praca skończona!

Jeśli uda Wam się zrobić taką pracę, pochwalcie się na zdjęciu. A może wymyśliliście inną pracę plastyczną o pszczołach? Czekam na ciekawe fotografie

Pozdrawiam Was serdecznie!

Agnieszka Pyzik

Drogie maluszki.
Na początek zachęcam Waszych rodziców do obejrzenia wraz z Wami bajki pt.„O ślimaku i drzewie wiśniowym”,  opowiadającej o przygodach wiosennych ślimaka Muszelka.

Proszę także Państwa o przeczytanie dziecku fragmentu wiesza pt.
„Ślimak” Jana Brzechwy.
Kilkukrotne  przeczytanie sprawi, że dziecko zapamięta końcowe, rymujące się wyrazy, które będzie powtarzać z rodzicem.
"Mój ślimaku, pokaż rożki,
Dam ci sera na pierożki.
Ale ślimak się opiera:
Nie chcę sera, nie jem sera!
Pokaż rożki, mój ślimaku,
Dam ci za to garstkę maku.
Ślimak chowa się w skorupie.
„Głupie żarty, bardzo głupie”."

Praca plastyczna  „Kolorowy ślimak”
Do wykonania pracy potrzeba:
kartki papieru,kółek wyciętych z kolorowego papieru lub gazety,kleju, nożyczek.
Myślę, że wspólnie robiona praca przyniesie wiele zabawy i mile spędzonego czasu.

Bardzo za Wami tęsknię,
Wasza Pani Renia

Źródło1   Źródło2

OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ NR 4 W ZABRZU „Centrum Edukacji Twórczej” (OPP4 „CET”) powołane w wrześniu 1968 r. w Zaborzu, od 1998 r. działa na Porembie, jest samorządową placówką wychowania pozaszkolnego.