Kochani,
dziękuję rodzicom za przesyłanie pięknych prac. Dziś będzie trochę mniej do zrobienia.
Chciałabym, żeby rodzice wspólnie z Wami posłuchali dwóch bajek muzycznych.

1."Dziwne przygody Pana Zająca"

2."Doremisie myją ręce” – dokładne i częste mycie rączek jest bardzo ważne, o czym wiecie.

Zależy mi na tym, aby dzieci spróbowały wykonać "wiosenny wazonik”.
Potrzebne będą:

plastikowa buteleczka po jogurcie lub małej wodzie,
plastelina albo masa solna (zabarwiona farbą),nasionka, które Państwo posiadają w domu (ziarna słonecznika, dyni, fasolka, ryż, groch itp.).
Przykładowy wazonik przesyłam w załączniku.

To ćwiczenie rozwija doskonale umiejętności manualne dziecka, koncentruje Jego uwagę oraz skupienie.Działa również wyciszająco.

Pozdrawiam serdecznie.

Do zobaczenia,

Pani Renatka

Źródło:

Kochane Dzieci, drodzy Rodzice,

dziś będzie trochę o ,,zaczarowanych cyferkach”.

Na początku poproszę Was o wysłuchanie piosenki z wesołą melodią, bardzo łatwą do zapamiętania i powtórzenia:

Zachęcam Was także do poznawania przygód bohatera serii ,,Ubu poznaje świat”, który tym razem zaprasza do wspólnej zabawy przy nauce liczenia:

Ciekawym filmikiem edukacyjnym jest także ,,Nauka zegara dla dzieci – dopasowywanie cyfr i liczb”.

Będzie dla Was ogromną porcją nauki cyfr i liczb, a także godzin.

Proszę o wykonanie kart pracy (można rozłożyć w czasie).

Życzę miłej zabawy.

Przesyłam dużo uścisków.

Nastał nowy tydzień.

Zaczynamy go oczywiście ćwiczeniami kondycyjnymi i technicznymi.
Dla wszystkich chętnych wstawiam trzy filmiki z ćwiczeniami na poziomie trochę wyższym niż początkujący.
Ćwiczenia z poziomu 2 zawierają część ćwiczeń z poziomu 1 jako powtórka.

Przypominam wszystkim o zasadach "ruchowych" zachowania zdrowia:

- codziennie minimum 5000 kroków, najlepiej na świeżym powietrzu, w tym minimum 30 schodów w górę i w dół.
- ponadto minimum 30 min. ćwiczeń dziennie, lub 60 min. 2 razy w tyg. (kondycyjnych, tanecznych, gry sportowe, rower itd.).
- liczy się także Wasza aktywność w pracach domowych.

Słuchajcie muzyki - tej do ćwiczeń, i tej do przeżywania emocji.

Moje propozycje ćwiczeń na ten tydzień.

ĆWICZENIA KONDYCYJNE

Wzmacnianie tylnej części ciała (grzbiet, nogi, pośladek)

TECHNIKA TAŃCA

Izolacje głowy poziom 2

Rozgrzewka taneczna dla rąk

No i zadanie dla TEATRU TAŃCA ULICZNEGO
w kontekście historii tańca ulicznego zapraszam do obejrzenia materiału filmowego o obecności break dance'u w amerykańskich mediach w latach 80-tych. Zobaczycie tam wiele "ikon" street dancu. Zwróćcie uwagę na to, o czym kiedyś rozmawialiśmy - o innym definiowaniu break dance'u tym okresie.
Pod hasłem Break dance zobaczycie bowiem niektóre techniki locking, popping, hip hop...

Do przemyślenia.

Grupa „Kolorowe Miasto” - ”Kolor i puchnące farby z piany”

Witajcie,

tym razem chciałam Was zmotywować tematem koloru. Zobaczcie na jak wiele sposobów można bawić się plastycznie z kolorem.

Potraktujecie te filmy jako inspirację do Waszych własnych pomysłów i realizacji.

Możecie malować prace, które będą wykorzystywały farby w sposób tradycyjny, lub łączyć je z pianą, by tworzyć obrazy przestrzenne i ciekawe efekty malarskie

--1-- --2-- --3-- --4-- --5-- --6-- --7-- --8--

Pracownia Artystyczna Plama – technika gwaszu, farb temperowych i popularnych plakatówek

Dziś garść informacji teoretycznych dotyczących koloru, mieszania barw, oraz tego jakie narzędzia są niezbędne do malowania farbami.

Filmy prezentowane poniżej dotyczą pracy w podobnych technikach malarskich, jakimi są: gwasze, tempery oraz farby plakatowe (szkolne)

--1-- --2-- --3-- --4-- --5-- --6-- --7--

Grupa 18 - Obsydian – informacje z dziedziny technologii malarstwa akwarelą,

Dziś tematem są podstawowe informacje dotyczące malarstwa akwarelowego, oraz ciekawych efektów, które można uzyskać tylko w tej technice.

Poniższe filmy pokazują podstawowe narzędzia i materiały potrzebne do malowania tymi farbami.

--1-- --2-- --3-- --4-- --5-- --6-- --7-- --8-- --9-- --10-- --11-- --12-- --13--  --14--

Drogie Hafciarki i Hafcierze!
Przesyłam Wam dzisiaj proste wzory haftu krzyżykowego - serce i kwiatek.
Cieszyłabym się, gdybyście spróbowały je wyszyć.
Możecie też wzór przenieść na papier w kratkę i wyszyć na kartce brystolu, jeśli nie macie w domu materiału.
Mam też inną propozycję. Zaprojektujcie swój własny obrazek do wyszywania haftem krzyżykowym.
Zróbcie to kolorami na kartce w kratkę (podobnie do wzorów, które Wam dzisiaj wysyłam).
Obrazek może zająć całą kartkę - pamiętacie zapewne haftowane obrazy wiszące w naszej pracowni? Spróbujcie wykonać taki projekt. Czekam na zdjęcia Waszych prac.
Pozdrawiam serdecznie,
Agnieszka Pyzik

OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ NR 4 W ZABRZU „Centrum Edukacji Twórczej” (OPP4 „CET”) powołane w wrześniu 1968 r. w Zaborzu, od 1998 r. działa na Porembie, jest samorządową placówką wychowania pozaszkolnego.