Kochane dzieci, drodzy rodzice, dziś również pracujemy w oparciu o majową łąkę. Następnym mieszkańcem, którego możemy na niej spotkać jest ślimak.
Proponuję Wam zapoznanie się z jego wyglądem, przybliżenie jego zwyczajów, sposobu poruszania się i środowiska w którym żyje. Zobaczycie to na krótkim filmie "Obserwacja ślimaka winniczka”
Proszę Was również o wykonanie następujących zadań:
1.Słuchanie wiersza A. Oppmana pt."Ślimak”
Ładny ślimaku
Tyś mały przecie
ciężko Ci chodzić
Z domkiem na grzbiecie.
Chociaż mi ciężko
Niech już tak będzie
Za to mieszkanie
Mam z sobą wszędzie
Mój ty ślimaku
Pokaż mi rogi
A ja ci sera
Dam na pierogi
Dzięki za prezent
Do nóg upadam,
Ja nie pierogi
Lecz listki zjadam
Proszę rodziców o zadanie dziecku następujących pytań:
- Co dźwigał ślimak na grzbiecie?
- Jakiej wielkości był ślimak?
- Czy ślimak przyjął prezent?
2.Zabawy ruchowe "Ślimaki”
Dzieci kładą się na brzuchu i ruchem "ślimakowym” pełzną do linii ułożonej na końcu dywanu."Gdzie schował się ślimak”- utrwalenie pojęć określających położenie przedmiotów w przestrzeni: na, pod, za, obok, w, przed, pod
3.Ćwiczenia grafomotoryczne- łączenie wg kropek rysunku ślimaka, kolorowanie obrazka
4. Zabawa matematyczna „Ślimaki” połączona z plastyką. Policz ślimaki, pokoloruj. Wytnij tyle listków zielonych ile jest ślimaków i wytnij też każdego ślimaka i przyklej na listek. Podziel ślimaki na duże, średnie i najmniejsze. Spróbuj ułożyć z nich rodzinki np. mama-tata-dziecko-dziecko, mama-tata-dziecko i mama-tata-dziecko i policz ilu jest członków rodziny w każdej rodzince.
Powodzenia,
pozdrawiam Pani Renia