Drogie maluchy i rodzice,
dziś utrwalimy sobie nazwy warzyw i owoców. Dowiemy się co to są witaminy i w czym je znajdziemy.
Proponuję odwiedzenie strony edukacyjnej dla dzieci "Kubuś".

1. Rozgrzewka ruchowa
- Kubuś tancerz
- Kubuś gimnastyk
- Kubuś w domu

Dziecko przy pomocy rodzica powtarza ruchy za Kubusiem

2. Bajki o witaminach  --1-- --2-- --3--

3. Podsumowaniem ćwiczeń będzie  kolorowanka (Kubuś). Technika dowolna

Źródło kolorowanki

Pozdrawiam,
Wasza pani Renia

Kochani uczniowie!

Rozpoczęliśmy ostatni miesiąc roku szkolnego. Pewnie z niecierpliwością czekacie na wakacje.

Ostatnie tygodnie w szkole są bardzo miłe, bo pogoda jest już prawdziwie wakacyjna, a myślami jesteście już nad morzem lub w górach. Nie zapomnijcie mimo wszystko o nauce i wytrwajcie do końca. Do znudzenia też przypominam Wam, abyście wciąż byli czujni i ostrożni!

Zobaczcie co dla Was przygotowałam i dobrze się bawcie!

Serdecznie Was pozdrawiam!

Joga dla dzieci. Bajka o kotku cz. II

Słuchowisko dla dzieci. Wielki wyścig

Integracja sensoryczna w domu

Kreatywna zabawa dla dzieci i rodziców

Muzyczna kolekcja z bajek Disney’a

Zapraszam na piątkowa porcję zadań tanecznych dla grup początkujących.
Staram się, aby zadania były krótkie, ale treściwe, dawały radość, i nie męczyły Was umysłowo.

I tak w dzisiejszych filmikach -
Rozrabiaki 2 - zabawią się w raperów, hip hoperów - nauczymy się tzw. bansu (spolszczone).
Rozrabiaki 1 - przypomną sobie różne "ewolucje" wykonywane stopami na podłodze oraz nauczą się bardzo ważnego kroku hiphopowego - raning man.
A grupa break dance początkujący, przypomni sobie knee drop oraz nauczy się nowego kroku.

ROZRABIAKI 2

ROZRABIAKI 1

BREAK DANCE POCZĄT.

Miłego weekendu!

Elfy,

proponuję Wam dzisiaj wykonanie gry planszowej. Możecie w nią zgrać z rodzeństwem lub rodzicami.
Potrzebne będą: kartka A3, papier kolorowy, klej, ołówek, czarny pisak, nożyczki.
Zaczynamy od przygotowania wszystkich potrzebnych elementów.
Z papieru kolorowego wycinamy kółeczka w kolorach: pomarańczowym, czerwonym, zielonym, fioletowym
(jako szablonu można użyć  monety 2 zł) oraz elementy, które będą w grze wyznaczały pola START I META (dowolnego kształtu). Następnie szykujemy  ozdoby dla naszej gry, czyli marchewki :)

Na początku wyznaczamy miejsca, gdzie będą znajdować się pola START I META, przyklejamy przygotowane elementy i podpisujemy.

Ołówkiem lub białą kredką (jeżeli rysujemy na ciemnej kartce) wyznaczamy trasę gry - łączymy pola START I META

Teraz przystępujemy do wyklejania pól gry. Po wyznaczonej trasie przyklejamy kółeczka pomarańczowe, co jakiś czas wstawiając kółeczko/pole specjalne w innym kolorze: czerwonym, zielonym i fioletowym.

Gdy dokończymy wyklejanie trasy, czyli kolorowych kółeczek, ozdabiamy naszą grę. Przyklejamy przygotowane wcześniej marchewki.

"Gra Marchewkowa gotowa". Trzeba wymyślić tylko zasady gry. Możecie sami spróbować je opracować, lub przyjąć takie jak poniżej.

Zasady gry:
Grę zaczyna najmłodszy zawodnik.
Każdy gracz rzuca kostką, ilość oczek wskazuje, o ile pól gracz przesuwa się doprzodu.
Pola pomarańczowe są polami zwykłymi, stając na nich gracz „uprawia swoje marchewki”.
Pola specjalne:
Pole zielone – zyskujesz nawóz, marchewki szybciej rosną, przesuwasz siędodatkowo o 4 pola do przodu.
Pole czerwone – szkodniki na Twoim polu, cofasz się o 6 pól.
Pole fioletowe – rzucasz kostką, ilość oczek wskazuje numer zadania dowykonania, za prawidłowo wykonane zadanie przesuwasz pionek 5 pól do przodu, jeżeli nie wykonasz zadania cofasz się o 5 pól.

Zadania:
1. Rośliny lubią, gdy o nie dbasz. Zaśpiewaj im piosenkę lub powiedz wierszyk.
2. Rolnik musi być sprawny fizycznie – wykonaj 10 przysiadów.
3. Rolnik musi żyć w zgodzie z sąsiadami – powiedz coś miłego każdemu z graczy.
4. Rolnik powinien znać się na roślinach – wymień 3 różne warzywa.
5. Każdy, kto uprawia marchewki powinien wiedzieć co można z nich ugotować –wymień 2 potrawy, do których dodaje się marchew.
6. Kto uprawia marchewki lubi kolor pomarańczowy – wymień 2 inne rzeczy kolorupomarańczowego.
Wygrywa gracz, który jako pierwszy dotrze do mety.

Jak powinna wyglądać gra zobaczycie tutaj

Udanej gry!
Pozdrawiam,
Pani Renata

Dzień dobry!
Nie myślcie, że zapomnieliśmy o Dniu Dziecka!!!
Kochani! Życzymy wam uśmiechu, dobrego humoru, wspaniałych przyjaciół, marzeń, co się spełniają i samych pięknie i z przyjemnością zaśpiewanych nut!!!
Do posłuchania i zaśpiewania piosenka na pełnym luzie. Powinna się wam spodobać!

Małe TGD "SIEMA"

Dołączamy też tekst.
I bardzo muzycznie pozdrawiamy!
Joanna Wojnowska i Robert Gajgier

OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ NR 4 W ZABRZU „Centrum Edukacji Twórczej” (OPP4 „CET”) powołane w wrześniu 1968 r. w Zaborzu, od 1998 r. działa na Porembie, jest samorządową placówką wychowania pozaszkolnego.