KLUB KREATYWNEGO JUNIORA

Elfy,

proponuję Wam dzisiaj wykonanie gry planszowej. Możecie w nią zgrać z rodzeństwem lub rodzicami.
Potrzebne będą: kartka A3, papier kolorowy, klej, ołówek, czarny pisak, nożyczki.
Zaczynamy od przygotowania wszystkich potrzebnych elementów.
Z papieru kolorowego wycinamy kółeczka w kolorach: pomarańczowym, czerwonym, zielonym, fioletowym
(jako szablonu można użyć  monety 2 zł) oraz elementy, które będą w grze wyznaczały pola START I META (dowolnego kształtu). Następnie szykujemy  ozdoby dla naszej gry, czyli marchewki :)

Na początku wyznaczamy miejsca, gdzie będą znajdować się pola START I META, przyklejamy przygotowane elementy i podpisujemy.

Ołówkiem lub białą kredką (jeżeli rysujemy na ciemnej kartce) wyznaczamy trasę gry - łączymy pola START I META

Teraz przystępujemy do wyklejania pól gry. Po wyznaczonej trasie przyklejamy kółeczka pomarańczowe, co jakiś czas wstawiając kółeczko/pole specjalne w innym kolorze: czerwonym, zielonym i fioletowym.

Gdy dokończymy wyklejanie trasy, czyli kolorowych kółeczek, ozdabiamy naszą grę. Przyklejamy przygotowane wcześniej marchewki.

"Gra Marchewkowa gotowa". Trzeba wymyślić tylko zasady gry. Możecie sami spróbować je opracować, lub przyjąć takie jak poniżej.

Zasady gry:
Grę zaczyna najmłodszy zawodnik.
Każdy gracz rzuca kostką, ilość oczek wskazuje, o ile pól gracz przesuwa się doprzodu.
Pola pomarańczowe są polami zwykłymi, stając na nich gracz „uprawia swoje marchewki”.
Pola specjalne:
Pole zielone – zyskujesz nawóz, marchewki szybciej rosną, przesuwasz siędodatkowo o 4 pola do przodu.
Pole czerwone – szkodniki na Twoim polu, cofasz się o 6 pól.
Pole fioletowe – rzucasz kostką, ilość oczek wskazuje numer zadania dowykonania, za prawidłowo wykonane zadanie przesuwasz pionek 5 pól do przodu, jeżeli nie wykonasz zadania cofasz się o 5 pól.

Zadania:
1. Rośliny lubią, gdy o nie dbasz. Zaśpiewaj im piosenkę lub powiedz wierszyk.
2. Rolnik musi być sprawny fizycznie – wykonaj 10 przysiadów.
3. Rolnik musi żyć w zgodzie z sąsiadami – powiedz coś miłego każdemu z graczy.
4. Rolnik powinien znać się na roślinach – wymień 3 różne warzywa.
5. Każdy, kto uprawia marchewki powinien wiedzieć co można z nich ugotować –wymień 2 potrawy, do których dodaje się marchew.
6. Kto uprawia marchewki lubi kolor pomarańczowy – wymień 2 inne rzeczy kolorupomarańczowego.
Wygrywa gracz, który jako pierwszy dotrze do mety.

Jak powinna wyglądać gra zobaczycie tutaj

Udanej gry!
Pozdrawiam,
Pani Renata

OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ NR 4 W ZABRZU „Centrum Edukacji Twórczej” (OPP4 „CET”) powołane w wrześniu 1968 r. w Zaborzu, od 1998 r. działa na Porembie, jest samorządową placówką wychowania pozaszkolnego.