Witajcie w ostatnim tygodniu naszych zajęć!
Jak na wtorek przystało pierwsze zadanie skierowane jest do wszystkich grup niepoczątkujących.

Dzisiaj zajmiemy się pojęciem TEMPA MUZYCZNEGO, a właściwie liczeniem tempa w muzyce popularnej.
Taniec jest dziedziną wymagającą dość szerokich kompetencji: sprawności fizycznej, kreatywności, poczucia rytmu,muzykalności, wyobraźni ruchowej i przestrzennej, odwagi i artyzmu, itd.
Tempo muzyczne ma znaczenie np. podczas startów na turniejach do muzyki organizatora.
Poszczególne style taneczne tańczą do utworów z konkretnego stylu muzycznego.
Na przykład solo, duety hip hop startują do muzyki rap, r&b w tempie od 104 do 120 bitów na minutę,a break dance czy locking - do muzyki funk od 132-140 bitów, albo break beatu od 140 do 148 bitów,muzyka house zaczyna się od 144 bitów, salsa od 148 bitów, itd.
Jak liczymy bity? Tempo wybija najczęściej perkusja, czasem gitara basowa. Należy ustawić sobie stoper w smartfonie,puścić muzykę i odmierzając 15 sekund policzyć ilość bitów (nabicie podstawowe). Potem należy pomnożyć wynik przez 4 i mamy tempo.
Na przykład utwór Depeche Mode "Personal Jesus" ma tempo 136 bitów na min.
Zadanie: znajdź trzy różne piosenki (które wydają ci się) wolną, średnią i szybką. I policz ich tempo.
Przekonaj się czy dobrze wyczułeś/łaś "szybkość muzyki",
Wolne jest poniżej 93 bitów, średnioszybkie do 128 bitów, szybkie do 156 bitów, potem bardzo szybkie.
Powodzenia!

Drugie zadanie teoretyczne jest skierowane przede wszystkim do Teatru Tańca Ulicznego.
Kolejna rozmowa z cyklu "O tańcu, sztuce..." tym razem tematem jest choreografia i kompozycja, a Bartek Woszczyński rozmawia z Patrykiem Gackim, który kilkanaście lat temu zaczynał swoją taneczną karierę od break dancu.
Myślę, że będzie dla Was bardzo pouczająca w tworzeniu "własnej drogi tanecznej". -> https://www.youtube.com/watch?v=94XckjONbJk

Jutro zajęcia kondycyjno - techniczne.

Na razie!

Z walizką lato przybyło pod Twój dom

holidays 2474343 1920

Zdj.https://miastodzieci.pl/piosenki/plecak-torba-i-walizka/

 

Moja kochana Gromadko Elfowa,

najwyższa pora pakować letnią walizeczkę z propozycjami atrakcji wakacyjnych.

Będą to bliskie, dalsze i całkiem zagraniczne wycieczki. Miejsca zwyczajne (nie dajcie się zwieść ich zwyczajnością, one też kryją niespodzianki!), nadzwyczajne i cudowne.

Zapewnią Wam swojskie otoczenie lub wprost przeciwnie – ekskluzywne.

Zresetujcie swój mózg, leniuchując błogo lub kto woli, ożywiajcie go wiedzą i doświadczeniami. 

Do letniej walizeczki warto zapakować atrakcje Wesołego Miasteczka   i dodatkowo ZOOa także polskich Malediwów 

 

Można też włożyć dla rodziców 2 przewodniki po śląskich atrakcjach dla dzieci na jednodniowe eskapady. Tu pierwszy przewodnika tam drugi

Przygotowanie do wyjazdów zagranicznych zacznijmy od sprawdzenia czy znamy nasze stolice, tę historyczną i współczesną, Kraków i Warszawę, aby oszczędzić wstydu, „że cudze chwalicie, swego nie znacie”. 

 

Mam zwyczaj wysyłania pocztówek. Czasami to trudne wyzwanie dla podróżnika, ale kartka z podróży jest niepowtarzalną pamiątką dla obdarowanego tą przesyłką. 

Podejmiesz wyzwanie ?

 

Do zobaczenia, do 22 czerwca.

CYFERKA 128

 

Drodzy Uczestnicy! Jak Wasze robótki? Mam nadzieję, że łańcuszek każdy z Was potrafi zrobić?
Dzisiaj zachęcam Wa do obejrzenia trzech filmików instruktażowych.
Zobaczcie, jak na szydełku wykonać:

1. Podkładki - kwiatki pod kubek czy szklankę

2. Listki

3. Motylki

Życzę Wam miłego oglądania i czekam na zdjęcia Waszych robótek szydełkowych :-)

Pozdrawiam,
Agnieszka Pyzik

Grupa „Kolorowe Miasto” – „ Masa solna”

Witajcie,

dzisiejszym tematem są ozdoby , które możecie wykonać samodzielnie w domu z wykorzystaniem mąki, soli oraz farb.

Zobaczcie jak stworzyć miseczkę, jeżyka lub inną figurkę.

--1-- --2-- --3-- --4--

Pracownia Artystyczna Plama – „Artystyczne zdobienie koszulek”

Wakacje coraz bliżej, na pewno większość z was chciałaby w tym czasie wyglądać troszkę inaczej, pozwolić sobie na więcej niż w szkole. Zapraszam do zapoznania się z poniższymi filmami, które pokazują wiele pomysłów na „odświeżenie” starych koszulek.

--1-- --2-- --3-- --4--

Grupa 18 - Obsydian – „Techniki tempery jajowej (warsztat pozłotniczy, ikony)”

Witam,

dziś spróbujmy się przyjrzeć jednej z najstarszych technik malarskich, jaką jest tempera jajeczna. To właśnie w tej technice powstają ikony których, tajemnice odsłaniają następujące filmy:

Tempera jajeczna, pozłotnictwo:

--1-- --2-- --3-- --4--

ikony:

--1-- --2-- --3-- --4-- --5-- --6-- --7--

Kochani uczniowie!

Dzisiaj przygotowałam dla Was kolejny odcinek słuchowiska o koszmarnym Karolku, zabawę z nakrętkami, trochę ćwiczeń oraz relaksację. Mam nadzieję, że jesteście zdrowi i szczęśliwi.

Życzę Wam dobrej zabawy i serdecznie Was pozdrawiam!

SI w domu. Zabawa nakrętkami cz. III

Słuchowisko dla dzieci. Koszmarny Karolek i dziennik Damianka

19 pomysłów na ćwiczenia wspomagające integrację sensoryczną

Łamigłówki dla dzieci cz.I

Trening relaksacyjny. Latający dywan

OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ NR 4 W ZABRZU „Centrum Edukacji Twórczej” (OPP4 „CET”) powołane w wrześniu 1968 r. w Zaborzu, od 1998 r. działa na Porembie, jest samorządową placówką wychowania pozaszkolnego.