Kochane dzieciaczki, drodzy rodzice!
Dziś polecam  zabawy z mąką. Sprawdza się ona znakomicie w zabawach usprawniających zdolności małych paluszków.

A ile przy tym frajdy! Zobaczą Państwo sami.

Zabawy:
1.Masa solna – z połączenia mąki z solą i wodą powstaje masa solna (szklanka mąki, szklanka soli i pół szklanki wody).
Zabawę dla dziecka może stanowić sam proces przygotowania masy – mieszanie, ugniatanie, zanurzanie rąk i wręcz taplanie się w tworzącej się masie. Zabawą może być także tworzenie z masy solnej różnych stworów, figurek, przedmiotów. Masa ta jest bardzo plastycznym materiałem do prac, które można utwardzić poprzez wypiekanie, a następnie udekorować za pomocą farb.

2.Rysowanie na mące – na talerzyk lub tackę wsypujemy warstwę mąki. Dziecko rysuje wodząc palcem po dnie naczynia.

3.Mąkolina – z połączenia mąki pszennej z olejem (4 szklanki mąki i pół szklanki oleju) tworzy się masa przypominająca swą konsystencją piasek. Zabawy z wykorzystaniem mąkoliny to uczta dla zmysłu dotyku, a wraz z foremkami (do piaskownicy albo do ciasta niesamowita frajda.

Prosiłabym również, abyście zrobili Państwo z dzieckiem biedronkę z masy solnej. Mamy wiosnę w pełni, a w obecnej sytuacji rzadziej możemy pozwolić sobie na spacer na łąkę gdzie dziecko mogłoby ją zobaczyć.

W wykonaniu biedronki pomoże Państwu obrazek

Źródło

Czekam z niecierpliwością na spotkanie z Wami na zajęciach.

Pozdrawiam,  pani Renatka

Moi drodzy.

Dziś  przygotowałam  dla Was  kilka zagadek oraz krzyżówek do rozwiązania.
Myślę, że znajdziecie chwilkę w ciągu dnia aby do nich zaglądnąć i się z nimi zmierzyć.
Przynajmniej w taki sposób możemy mieć ze sobą jakiś kontakt.

Zagadki:
Co to za kwiatek,
ze szklanych rabatek,
w którym obok "pana",
"lipa" jest schowana?

W której nazwie kwiatów mieszczą się sanki a te kwiaty kwitną w marcowe ranki?

Liliowy górski kieliszek,
ni mrozu, ni śniegu się nie lęka,
lecz zniszczyć może go tylko
bezmyślna człowieka ręka.

Różnobarwne kwiaty
na rabatce rosną,
tulą się do siebie
dasz je pani wiosną.

Co to z ziemi kiełkuje,
główkę pokazuje,
a na główce płatki,
to zapewne są … .Źródło

W załączniku znajdziecie trzy krzyżówki. Jedna wiosenna i dwie ekologiczne.   --1--  --2--  --3--

Sprawdzicie swoją  wiedzę na temat segregacji odpadów (1,2,3 ).  Źródło

Pozdrawiam wiosennie,  Pani Renata

Drodzy Rodzice i Opiekunowie,
Dziś proponuję wysłuchanie edukacyjnych wierszyków, opowiadań oraz historyjek dla dzieci.
Przyjazna oprawa wizualna i starannie przygotowane treści bajek pozwolą rozwijać wyobraźnię i umiejętności językowe oraz poszerzą zasób słownictwa dziecka. Wszyscy mile spędzicie czas.

„Motylek – rysowane wierszyki”:

„Biedronka – rysowane wierszyki”:

„Lalka – rysowane wierszyki”:

„Zajęcia sensoryczne z użyciem farb i folii”:

Zachęcam do wspólnego śpiewania i ćwiczeń (oczywiście w domu) wykorzystując: „Piosenki dla dzieci – Taniec Zygzak, Kto jak skacze, Hop do góry i inne Wygibasy!

Trochę ruchu nam potrzeba.

Przesyłam pozdrowienia, dużo wiosennych całusków, trzymajcie się!

Witam Was najmłodsi sympatycy tańca i ruchu, dzisiaj, jak to zwykle w środy bywa, zadania dla Was.
Mam nadzieje, że z tanecznymi zadaniami z ubiegłego tygodnia poradziliście sobie bardzo dobrze.
W krótkich filmikach dla Was przypominam niektóre kroki i wprowadzam nowe ruchy.

Zadanie końcowe dla grupy ROZRABIAKI 2 do muzyki Natalki Kukulskiej "Co powie tata".
Przesłuchajcie ją kilka razy, możecie się jej nawet nauczyć na pamięć (tak robią tancerze) zanim zaczniecie wymyślać ruch.

Grupa ROZRABIAKI 1 ma natomiast do opanowania pierwszą część nowej choreografii do utworu
Britney Spears "... baby one more time"  Wszystkie kroki pokazuje na filmiku.

Życzę dobrej zabawy!

Grupa teatralna KORBA

Na pewno nie raz bawiliście się w teatr cieni nawet o tym nie wiedząc.Któż z Was nie próbował choć raz stworzyć na ścianie czy murze, na które padało słońce bądź blask latarni, kształtu zwierzęcia z własnych rąk.

Poniżej film, na którym możecie zobaczyć, jak zawodowi animatorzy tworzą na Waszych oczach zwierzęcy świat. Policzcie, ile różnych zwierząt udało im się przedstawić.

A na podwieczorek szczypta teorii. Króciutki filmik, z którego dowiecie się o lalkach w teatrze cieni, o znaczeniu koloru oraz jak to wszystko się zaczęło?

 

Grupy teatralne Pracownia i Rampa

Kto próbował kiedyś swoich sił w aktorstwie, wie pewnie, że w fachu tym nie wystarczy jedynie wiarygodne wcielenie się w postać, odpowiedni ruch i ekspresja.

Są to oczywiście elementy kluczowe, ale co z tego, iż wydeklamujesz swój tekst najpiękniej na świecie, skoro nikt Cię nie usłyszy i nie zrozumie? Chyba nie trzeba nikomu uzmysławiać, jak istotny jest sprawny aparat mowy.

Dziś proponuję ćwiczenie, które pozwoli Wam zweryfikować Waszą umiejętność i wyrazistość prezentacji.

Codziennie przez siedem dni, nagrywajcie, króciutką wizytówkę, na której przedstawicie się i powiecie kilka zdań o sobie czyli imię, nazwisko, do jakiej chodzicie szkoły, możecie wspomnieć o profilu nauczania, co lubicie robić a co was irytuje.

Nie przygotowujcie się specjalnie, po prostu zastanówcie się przez chwilę, co chcecie powiedzieć, stańcie i powiedzcie te kilka zdań do kamery telefonu.

Powtarzajcie tę czynność codziennie, najlepiej w podobnej porze dnia, by światło było takie samo.

Zadbajcie o neutralne tło oraz nieabsorbujący kostium, tak, by nie odciągały one uwagi od Waszej wypowiedzi.

Po tygodniu porównajcie pierwszą i ostatnią rejestrację.

 

Grupa śpiewacza Solowejko

Podobał Wam się koncert grupy Drevo? A może, któraś, z wykonanych przez śpiewaków pieśni, szczególnie przypadła wam do gustu? Piszcie, która? Rozszyfrujemy tekst, poszukamy różnych wykonań i spróbujemy się jej nauczyć.

OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ NR 4 W ZABRZU „Centrum Edukacji Twórczej” (OPP4 „CET”) powołane w wrześniu 1968 r. w Zaborzu, od 1998 r. działa na Porembie, jest samorządową placówką wychowania pozaszkolnego.