STUDIO TAŃCA ULICZNEGO

Witajcie.
Nowy tydzień - nowe zadania!
Ich głównym adresatem jest Teatr Tańca Ulicznego.

Pierwsza propozycja dla Was, zwłaszcza dla tych starszych i bardziej zaawansowanych, to Joga twarzy.
Kilka ćwiczeń zaprezentowanych w materiale filmowym pozwoli na rozćwiczenie i rozciągnięcie mięśni twarzy i pomoże zniwelować niektóre nawyki "twarzowe" np. marszczenie czoła przy szerokim otwieraniu oczu. Ważne dla świadomej pracy twarzy podczas występu scenicznego i także dla ...urody.

Druga propozycja już stricte taneczna. A mianowicie z historii i teorii tańca.
Nawiązując do rozmowy "O tańcu, sztuce..." sprzed kilku tygodni, chcę wam przestawić przykład "kopiowania" wzorców ruchowych w tańcu od setek lat. Oto materiał prezentujący podstawowe kroki, warianty i wariacje tańca GAVOTTE z XVI wieku. Skąd wiemy jak wyglądał wtedy taniec? Z tzw. traktatów z życia dworów, w których te tańce opisywano. Tu rekonstrukcja przez Cracovia Danza nastąpiła na podstawie  traktatu Thoinot Arbeau. Taniec ten tańczony był w kole w parach, solo, w trójkach - taniec dworski popisowy. Pamiętajcie, że był to taniec z okolic górskich (wiec był skoczny), jeśli przypomnicie sobie nasz najstarszy "taniec ludowy" - zbójnicki, to myślę że znajdziecie podobieństwa. Gavotte tańczono na 150 lat przed powstaniem baletu dworskiego (Król słońce, Ludwik XIV) - widać początki figur baletowych, np. padebure klasyczne (przeplatanka), czy sotte - skok na dwóch nogach złączonych. Zadanie dla was polega na znalezieniu kroków podobnych do jednej z technik tańca ulicznego, np. c-walk czy w dalszej ewolucji house'a?

OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ NR 4 W ZABRZU „Centrum Edukacji Twórczej” (OPP4 „CET”) powołane w wrześniu 1968 r. w Zaborzu, od 1998 r. działa na Porembie, jest samorządową placówką wychowania pozaszkolnego.