Z walizką lato przybyło pod Twój dom

holidays 2474343 1920

Zdj.https://miastodzieci.pl/piosenki/plecak-torba-i-walizka/

 

Moja kochana Gromadko Elfowa,

najwyższa pora pakować letnią walizeczkę z propozycjami atrakcji wakacyjnych.

Będą to bliskie, dalsze i całkiem zagraniczne wycieczki. Miejsca zwyczajne (nie dajcie się zwieść ich zwyczajnością, one też kryją niespodzianki!), nadzwyczajne i cudowne.

Zapewnią Wam swojskie otoczenie lub wprost przeciwnie – ekskluzywne.

Zresetujcie swój mózg, leniuchując błogo lub kto woli, ożywiajcie go wiedzą i doświadczeniami. 

Do letniej walizeczki warto zapakować atrakcje Wesołego Miasteczka   i dodatkowo ZOOa także polskich Malediwów 

 

Można też włożyć dla rodziców 2 przewodniki po śląskich atrakcjach dla dzieci na jednodniowe eskapady. Tu pierwszy przewodnika tam drugi

Przygotowanie do wyjazdów zagranicznych zacznijmy od sprawdzenia czy znamy nasze stolice, tę historyczną i współczesną, Kraków i Warszawę, aby oszczędzić wstydu, „że cudze chwalicie, swego nie znacie”. 

 

Mam zwyczaj wysyłania pocztówek. Czasami to trudne wyzwanie dla podróżnika, ale kartka z podróży jest niepowtarzalną pamiątką dla obdarowanego tą przesyłką. 

Podejmiesz wyzwanie ?

 

Do zobaczenia, do 22 czerwca.

CYFERKA 128

 

Drodzy Uczestnicy! Jak Wasze robótki? Mam nadzieję, że łańcuszek każdy z Was potrafi zrobić?
Dzisiaj zachęcam Wa do obejrzenia trzech filmików instruktażowych.
Zobaczcie, jak na szydełku wykonać:

1. Podkładki - kwiatki pod kubek czy szklankę

2. Listki

3. Motylki

Życzę Wam miłego oglądania i czekam na zdjęcia Waszych robótek szydełkowych :-)

Pozdrawiam,
Agnieszka Pyzik

Grupa „Kolorowe Miasto” – „ Masa solna”

Witajcie,

dzisiejszym tematem są ozdoby , które możecie wykonać samodzielnie w domu z wykorzystaniem mąki, soli oraz farb.

Zobaczcie jak stworzyć miseczkę, jeżyka lub inną figurkę.

--1-- --2-- --3-- --4--

Pracownia Artystyczna Plama – „Artystyczne zdobienie koszulek”

Wakacje coraz bliżej, na pewno większość z was chciałaby w tym czasie wyglądać troszkę inaczej, pozwolić sobie na więcej niż w szkole. Zapraszam do zapoznania się z poniższymi filmami, które pokazują wiele pomysłów na „odświeżenie” starych koszulek.

--1-- --2-- --3-- --4--

Grupa 18 - Obsydian – „Techniki tempery jajowej (warsztat pozłotniczy, ikony)”

Witam,

dziś spróbujmy się przyjrzeć jednej z najstarszych technik malarskich, jaką jest tempera jajeczna. To właśnie w tej technice powstają ikony których, tajemnice odsłaniają następujące filmy:

Tempera jajeczna, pozłotnictwo:

--1-- --2-- --3-- --4--

ikony:

--1-- --2-- --3-- --4-- --5-- --6-- --7--

Kochani uczniowie!

Dzisiaj przygotowałam dla Was kolejny odcinek słuchowiska o koszmarnym Karolku, zabawę z nakrętkami, trochę ćwiczeń oraz relaksację. Mam nadzieję, że jesteście zdrowi i szczęśliwi.

Życzę Wam dobrej zabawy i serdecznie Was pozdrawiam!

SI w domu. Zabawa nakrętkami cz. III

Słuchowisko dla dzieci. Koszmarny Karolek i dziennik Damianka

19 pomysłów na ćwiczenia wspomagające integrację sensoryczną

Łamigłówki dla dzieci cz.I

Trening relaksacyjny. Latający dywan

Kochane dzieci, drodzy rodzice, dziś chciałabym, żeby dzieci uzupełniły swoją wiedzę na temat ekologii.

1. Proszę o obejrzenie bajki edukacyjnej "Ekologiczny dom"

oraz wysłuchanie opowiadania „Co to jest ekologia”?
Proszę rodziców o przeczytanie, a następnie zadanie dziecku pytań. Staś przyszedł do przedszkola z nosem na kwintę.
– Przyjechała wczoraj –oznajmił zrezygnowany.
– Kto? – spytała Marysia.
– Ekociocia.
Wszyscy westchnęli ze zrozumieniem, tylko ja oczywiście nic nie rozumiałem. Jacek pochylił się więc nad moim uchem.
– Ekociocia Stasia dba o całą planetę i kiedy do nich przyjeżdża, Staś też musi o planetę dbać, a to nie jest łatwe – wyszeptał.
– Ale to chyba dobrze dbać o planetę? – powiedziałem.
– Nasza planeta jest taka miła.Staś wzruszył ramionami.
– Musimy segregować śmieci, kupować specjalne jedzenie i nie wolno nam używać dezodorantów. I ciotka wciąż mówi o nas „mordercy”, bo kiedyś znalazła w szafie futro po babci.Na tę rozmowę weszła pani.
– Ekologia to bardzo ważna nauka – powiedziała.
– O tym, jak funkcjonuje środowisko, zwierzęta, ludzie, rośliny.
Człowiek potrafi bardzo szkodzić środowisku, twoja ciocia chce na to zwrócić uwagę.
– Tata wczoraj wyszedł, trzaskając drzwiami, gdy zwróciła mu uwagę, że jajko, które je, jest nieszczęśliwe.
Wszyscy zaczęliśmy się śmiać, ale mnie ta ekologia nie dawała spokoju.
Poszedłem więc do pani.
– Nie jestem duży, prawda? A planeta jest ogromna. Tak? –zapytałem.
– Tak – odpowiedziała pani.
– Więc jak mogę się nią opiekować? Nawet nie mogę jej pogłaskać po policzku, gdy jest chora. Bo gdzie ona ma policzek?
– Możemy inaczej opiekować się planetą. Coś ci pokażę.
I pani zwołała wszystkie dzieci.
– Słuchajcie, pójdziemy teraz do naszego ogródka i zbierzemy śmieci – powiedziała.
– Nie dość, że przez ekociocię muszę sprzątać w swoim pokoju dwa razy dziennie, to jeszcze w przedszkolu – narzekał Staś. Ale wszyscy wyszliśmy do ogrodu.
– Przecież jest czysto – powiedziała Marta.
– Więc dobrze się rozejrzyj. –Pani wykonała w powietrzu ruch ręką.
– Puszka po napoju! – Jacek wygrzebywał z ziemi na wpół zardzewiałą puszkę.
– O, i tuż przy płocie reklamówka. Ktoś nam wrzucił z ulicy – zauważyła Marysia.
Po kilku minutach z tego czystego ogródka dała się uzbierać niezła kupka śmieci.
– Widzisz, Paku, nie musisz głaskać planety po policzku, ale możesz jej pomóc nie mieszkać w bałaganie. Taka puszka rozkładałaby się w ziemi bardzo długo, i ta reklamówka, a my wrzucimy je do specjalnego kosza.
Było mi bardzo miło, że mogłem zająć się planetą.
–Staś, możesz powiedzieć ekocioci, że dbałeś o planetę w przedszkolu, to w domu możesz mieć trochę wolnego! – krzyknął Tomek.

2.Pytania do  utworu:

Co to jest ekologia?

Co to jest środowisko?

Co zrobiły dzieci w przedszkolu, by zadbać o planetę?

Co to znaczy segregować śmieci?.

3. Praca plastyczna (drzewo). Potrzebują Państwo kartkę papieru, mocny klej lub taśmę dwustronną , kolorowe nakrętki, oraz zarys szablonu drzewa.
Jak praca powinna wyglądać zobaczycie tutaj:

Pozdrawiam Was kochani,
pani Renia

Źródło

OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ NR 4 W ZABRZU „Centrum Edukacji Twórczej” (OPP4 „CET”) powołane w wrześniu 1968 r. w Zaborzu, od 1998 r. działa na Porembie, jest samorządową placówką wychowania pozaszkolnego.