Dzisiaj proponuję Wam pakiet ćwiczeń kondycyjno-technicznych.

Wstawiam obiecany zestaw ćwiczeń  wzmacniających mięśnie nóg przy drążku, inspirowany tańcem klasycznym.
Oczywiście w roli drążka możecie "osadzić" krzesło lub szafkę. Ćwiczenia rozgrzewające nadgarstki rozszerzam o ćwiczenia uplastyczniające dłonie i rozciągające je na potrzeby
zarówno treningu break dance, jak i poppingu/lockingu.
A z techniki tańca prezentuję/przypominam dziś ćwiczenie orientacji w przestrzeni ruchu na poziomie 3 w postaci krótkiej dwu ósemkowej choreografii.

To ostatnie ćwiczenia z tego działu w tym roku szkolnym.
Mam nadzieję, że w trakcie wakacji znajdziecie trochę czasu na pracę nad sprawnością swojego ciała.
Bo przecież jest ona potrzebna do tańca, ale przede wszystkim do walki o
Wasze zdrowie w dobie różnych epidemii.
Koronawirus nie jest jedynym wrogiem ...

ĆWICZENIE KONDYCYJNE

Wzmacnianie nóg przy drążku

Rozgrzewka/uplastycznienie nadgarstków

TECHNIKA TAŃCA
Orientacja w przestrzeni poziom 3 choreo

Jutro ostatnie zadania taneczne...

Drodzy wychowankowie,

żeby Was trochę oderwać od książek zapraszam dzisiaj na wycieczkę.

Będzie to spacer po Muzeum Sportu i Turystyki.

Muzeum Sportu oferuje dużo więcej ekspozycji, w których każdy z Was znajdzie na pewno coś dla siebie.

Ekspozycja na temat sportów zespołowych:

Coś dla fanów siatkówki:

Coś dla dziewczyn. Cieszcie się, że żyjecie w czasach oddychających tkanin i wygodnych butów sportowych :)

Na koniec coś dla tych, dla których nasze Beskidy i Tatry to za mało:

SKAKANKA

Dzisiaj chciałbym Wam zaproponować ćwiczenia ze skakanką.

A dlaczego?

PLUSY SKAKANKI

  1. Można ją kupić prawie w każdym sklepie lub zrobić ze sznurka.
  2. Można pożyczyć od koleżanki
  3. Skakać można praktycznie wszędzie nawet w domu
  4. Intensywnie spala kalorie 200-400 w ciągu 30 minut.
  5. Wzmacnia mięśnie nóg i łydek i w związku z tym poprawia skoczność, która w naszej dyscyplinie jest bardzo potrzebna np. podczas gry – zbierając piłkę z tablicy po niecelnym rzucie lub rzucając piłkę do kosza w wyskoku.
  6. Wielu zawodników innych dyscyplin sportowych również wykorzystuje skakankę w treningu min bokserzy i siatkarze.
  7. Poprawia sprawność ogólną.

MINUSY

1.Nie nadaje się dla osób z dużą nadwagą.

2.Duże obciążenie dla stawów szczególnie kolan.

3.Wymaga obuwia sportowego z dobrą amortyzacją.

 UWAGI DODATKOWE

1.Nie należy skakać pod żyrandolem!

2.Trzeba uważać na zwierzęta domowe!

3.Trzeba porozmawiać z sąsiadami piętro niżej!

 

7 sposobów na trening na skakance

Maluch w domu - dzieci skaczące na skakance.

Spróbujcie!

Pozdrawiam trener J. Zieliński

Kochani, oto propozycja zajęć na dziś.

1.Na początek wykonajcie ćwiczenia z liczeniem w podskokach

2. "Jak się zachować, gdy do kogoś przychodzimy i gdy kogoś zapraszamy?"
– porozmawiajcie na temat zasad dobrego wychowania na podstawie wiersza "Kwoka” Jana Brzechwy. Rodzic czyta wiersz "Kwoka" Jana Brzechwy lub odtwarza piosenkę Kwoka z filmu Akademia Pana Kleksa

Proszę pana, pewna kwoka traktowała świat z wysoka
i mówiła z przekonaniem: „Grunt do dobre wychowanie!”
Zaprosiła raz więc gości by nauczyć ich grzeczności.
Pierwszy osioł wszedł, lecz przy tym w progu garnek stłukł kopytem.
Kwoka wielki krzyk podniosła: „Widział kto takiego osła?!”
Przyszła krowa. Tuż za progiem zbiła szybę lewym rogiem.
Kwoka gniewna i surowa zawołała: „A to krowa!”
Przyszła świnia prosto z błota kwoka złości się i miota: „Co też Pani tu wyczynia?
Tak nabłocić! A to świnia!” Przyszedł baran.
Chciał na grzędzie siąść cichutko w drugim rzędzie,
grzęda pękła, kwoka wściekła coś o łbie baranim rzekła i dodała:
„Próżne słowa, takich nikt już nie wychowa, trudno, wszyscy się wynoście!”
No i poszli sobie goście. Czy ta kwoka, proszę Pana, była dobrze wychowana?

3.Rodzic zadaje pytania:
Dlaczego kwoka zaprosiła gości?
Co zrobili: osioł, krowa, świnia, baran?
Co zrobiła gospodyni – kwoka?
Jak należy się zachowywać, gdy zaprosi się gości? Jak należy się
zachować, gdy idzie się do kogoś w gości?

4. “Papierowe ludziki” – wykonanie ludzików z rolek papieru toaletowego.
Potrzebne będą: rolka z papieru, kolorowe kartki, klej, włóczka, mazaki, kredki, nożyczki.
Przykładowe ludziki znajdą Państwo tutaj

Pozdrawiam, pani Renatka

Źródło

Witajcie w ostatnim tygodniu naszych zajęć!
Jak na wtorek przystało pierwsze zadanie skierowane jest do wszystkich grup niepoczątkujących.

Dzisiaj zajmiemy się pojęciem TEMPA MUZYCZNEGO, a właściwie liczeniem tempa w muzyce popularnej.
Taniec jest dziedziną wymagającą dość szerokich kompetencji: sprawności fizycznej, kreatywności, poczucia rytmu,muzykalności, wyobraźni ruchowej i przestrzennej, odwagi i artyzmu, itd.
Tempo muzyczne ma znaczenie np. podczas startów na turniejach do muzyki organizatora.
Poszczególne style taneczne tańczą do utworów z konkretnego stylu muzycznego.
Na przykład solo, duety hip hop startują do muzyki rap, r&b w tempie od 104 do 120 bitów na minutę,a break dance czy locking - do muzyki funk od 132-140 bitów, albo break beatu od 140 do 148 bitów,muzyka house zaczyna się od 144 bitów, salsa od 148 bitów, itd.
Jak liczymy bity? Tempo wybija najczęściej perkusja, czasem gitara basowa. Należy ustawić sobie stoper w smartfonie,puścić muzykę i odmierzając 15 sekund policzyć ilość bitów (nabicie podstawowe). Potem należy pomnożyć wynik przez 4 i mamy tempo.
Na przykład utwór Depeche Mode "Personal Jesus" ma tempo 136 bitów na min.
Zadanie: znajdź trzy różne piosenki (które wydają ci się) wolną, średnią i szybką. I policz ich tempo.
Przekonaj się czy dobrze wyczułeś/łaś "szybkość muzyki",
Wolne jest poniżej 93 bitów, średnioszybkie do 128 bitów, szybkie do 156 bitów, potem bardzo szybkie.
Powodzenia!

Drugie zadanie teoretyczne jest skierowane przede wszystkim do Teatru Tańca Ulicznego.
Kolejna rozmowa z cyklu "O tańcu, sztuce..." tym razem tematem jest choreografia i kompozycja, a Bartek Woszczyński rozmawia z Patrykiem Gackim, który kilkanaście lat temu zaczynał swoją taneczną karierę od break dancu.
Myślę, że będzie dla Was bardzo pouczająca w tworzeniu "własnej drogi tanecznej". -> https://www.youtube.com/watch?v=94XckjONbJk

Jutro zajęcia kondycyjno - techniczne.

Na razie!

OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ NR 4 W ZABRZU „Centrum Edukacji Twórczej” (OPP4 „CET”) powołane w wrześniu 1968 r. w Zaborzu, od 1998 r. działa na Porembie, jest samorządową placówką wychowania pozaszkolnego.