Witam Was ostatni raz w tym roku szkolnym. Bardzo mi przykro, że tyle tygodni trwały zajęcia "na odległość". Pewnie widzicie, że nie jest to łatwe. W ciągu minionego roku szkolnego poznaliśmy różne techniki pracy rękodzielniczej. Jedną z nich był haft matematyczny.
Wykorzystywaliśmy go haftując kwiatki, gwiazdki, choinki, serduszka itp.
Dzisiaj chciałabym Wam pokazać, że przy pomocy tej techniki można wykonać piękny obrazek, np. krajobraz widziany podczas wakacji.
Przesyłam Wam wzór do wydrukowania. Na wzorze zaznaczono, które dziurki łączymy ze sobą nitką.
Można używać różnych kolorów nitek - według Waszego pomysłu i uznania.

A może narysujecie własny krajobraz i spróbujecie go wyhaftować? Macie na to duuużo czasu - całe wakacje!
Życzę Wam pięknej, słonecznej pogody i miłego wypoczynku.
Dbajcie o siebie i innych!
Pozdrawiam serdecznie,
Agnieszka Pyzik

źródło

Grupa „Kolorowe Miasto” – „ Zabawy ze ścianą”

Witajcie,

dzisiejszym tematem są ściany, które możecie pomalować samodzielnie w domu pod kontrolą rodziców.

Zobaczcie jak stworzyć ciekawe i proste efekty, które także można wykorzystać na kartce papieru.

--1-- --2--

Pracownia Artystyczna Plama – „Sztuka ulicy - graffiti”

Dzisiejszym tematem jest kontrowersyjna sztuka ulicy. Można ją spotkać wszędzie. Balansuje ona między wandalizmem a prawdziwym dziełem sztuki. Granicę wyznacza jej jakość i miejsce w którym się znajduje. Aby mogła stać się prawdziwym arcydziełem musi spełniać kilka warunków. Po pierwsze nie niszczy tylko zdobi, więc prawdziwi artyści wiedzą, że nie należy malować zabytków, obiektów natury i odnowionych elewacji. Sztuka ulicy powinna mówić, nie obrażać. Powinna zachwycać i wnosić z sobą coś wyjątkowego, nie dewastować.

--1-- --2-- --3-- --4-- --5-- --6--

Grupa 18 - Obsydian – „Techniki malarstwa ściennego”

Witam,

dziś spróbujmy się przyjrzeć kolejnej z najstarszych technik malarskich, jaką jest fresk i sgraffito oraz porównać je z dzisiejszymi muralami.

Mural

--1-- --2-- --3-- --4--

Sgraffito

--1-- --2-- --3-- --4--

Fresk

--1-- --2--

 

 

 

 

Kochani,
dziś przypominamy sobie informacje o zwierzętach.

Proponuję Wam kolejno:

1.Koty – zabawa kształtująca prawidłową sylwetkę.
Rodzic daje dziecku woreczek (jeśli nie posiadacie woreczka może to być mała gąbka lub woreczek z ryżem).
Dziecko siada w siadzie skrzyżnym w dowolnym miejscu, kładzie woreczek na głowie.
Rodzic  mówi: "Wyobraź sobie, że jesteś dostojnym kotem. Teraz wstań."
Dziecko stara się wstać tak, aby woreczek nie spadł z głowy. Spaceruje.
Próbuje usiąść i ponownie wstać.

2.„Kto tak ryczy? Kto tak ćwierka?” – zagadki słuchowe połączone z naśladowaniem dźwięków wydawanych przez zwierzęta.
Dziecko słucha odgłosów zwierząt prezentowanych przez rodzica z nagrania (dzieci tylko słuchają, obraz widzi rodzic) - linki poniżej

Zwierzęta - odgłosy zwierząt dla dzieci..

Odgłosy zwierząt, dźwięki jakie wydają zwierzęta cz.2 DZIKIE ZWIERZĘTA

Odgłosy zwierząt, dźwięki jakie wydają zwierzęta

Dziecko odgaduje jakie to zwierzę i  naśladuje odgłosy wydawane przez to zwierzę.
Jeśli  dziecko nie wie, o jakie zwierzę chodzi rodzic podpowiada.

3.Zabawa matematyczna W lewo, w prawo, ruszaj się żwawo!
Doskonalenie orientacji w przestrzeni, utrwalenie pojęć prawa - lewa, tył - przód.
Dzieci ilustrują ruchem treść wiersza recytowanego przez rodzica. Rodzic ćwiczy razem z dzieckiem, oczywiście odwrócony tyłem.

Tańczy ręka lewa (wykonujemy faliste swobodne ruchy całą ręką)
Później ręka prawa. (wykonujemy faliste swobodne ruchy całą ręką)
Krok do przodu, krok do tyłu,
to wesoła jest zabawa.
Głowa w prawo, głowa w lewo.
W górę trzy podskoki (obunóż),
Kroczek w prawo, kroczek w lewo
i ręce na boki.

4.Lepienie zwierząt z plasteliny - doskonalenie sprawności manualnej.
Dziecko ma za zadanie ulepić z plasteliny przestrzenną figurkę przedstawiającą wybrane zwierzątko.
Przykłady:

Słoń z plasteliny lub modeliny

Sowa z plasteliny lub modeliny krok po kroku

Pozdrawiam serdecznie,
pani Renata

Źródło

Kochani uczniowie,

rozpoczynamy ostatni tydzień nauki. Pewnie bardzo się cieszycie z nadchodzących wakacji. Ponieważ pogoda nie jest jeszcze wakacyjna, bo i deszcz i chłód, to mam nadzieję, że skorzystacie z propozycji, które na dzisiaj dla Was przygotowałam.

Serdecznie Was pozdrawiam i życzę udanej zabawy.

Gimnastyka dla dzieci w domu. Zabawa z czapkami

Słuchowisko dla dzieci. Basia i nowy braciszek

Test na spostrzegawczość

28 ciekawych i śmiesznych zabawek dla całej rodziny

Relaksacja na spokojny sen w klimacie Harrego Pottera

Kwiat Jednej Nocy

kwiat

Zdj. http://3.bp.blogspot.com/-pMJ6NGapoMQ/UcSvyA1rOjI/AAAAAAAAI_o/14yZA90AKwY/s400/a176_017.jpg

 

Od dawna wiadomo, że w noc z 21 na 22 czerwca (to była dzisiejsza noc) zakwita w lesie kwiat paproci.

 

Nasi przodkowie czuli, że kwiat paproci skrywa w sobie magię.

Podejrzewali, że ujawnia się ona w najbardziej magiczną, najkrótszą noc w roku – w Noc Świętojańską, kiedy to hucznie obchodzono początek lata.

Wierzono, że w tę wyjątkową noc magiczna energia przenika do naszego świata i dzieją się cuda. A jednym z nich było właśnie kwitnięcie paproci.

Kto kwiat odnajdzie i zerwie, temu spełni się wszystko, czego sobie zażyczy.

Jednak tylko podczas tej jedynej nocy można zobaczyć ten bardzo rzadki okaz https://youtu.be/rHqiBW8av-s                                                                                             

Czy kwiat paproci istnieje naprawdę? Czy paprocie kwitną?

Na naukową odpowiedź na te pytania poczekaj do lekcji botaniki. 

 

Elfie, zobacz jak tę zagadkę na własna rękę próbował rozwiązać pewien Krzysiek. https://www.youtube.com/watch?v=yIZI6KMXl90

 

Do zobaczenia, do jutra. 

CYFERKA 128

OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ NR 4 W ZABRZU „Centrum Edukacji Twórczej” (OPP4 „CET”) powołane w wrześniu 1968 r. w Zaborzu, od 1998 r. działa na Porembie, jest samorządową placówką wychowania pozaszkolnego.